نوعی واکسن آزمایشی که فرض می‌شود بتواند در درمان ویروس کرونا موثر واقع شود امروز دوشنبه برای اولین بار در آمریکا بر روی یک فرد آزمایش  شد. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت امروز دوشنبه دانشمندان موسسه پژوهشی «کایزر پرمننته» در «سیاتل» با تزریق این ماده به بازوی یک فرد سالم، نخستین مرحله پژوهشی برای تولید واکسن موثر در درمان بیماری «کووید-۱۹» را آغاز کردند. 

«لیزا جکسون»، سرپرست تیم پژوهشی که در حال مطالعه بر روی این واکسن هستند گفت: «ما الان تیم کروناویروس هستیم. همه می‌خواهند در این شرایط اضطراری کاری انجام دهند.»

آسوشیتدپرس می‌گوید تزریق این واکسن به بدن این فرد که در داخل یک اتاق آزمایش انجام گرفته را شاهد بوده است. چند نفر دیگر هم در صف منتظر تزریق این واکسن بودند. قرار است در این مرحله از درمان به ۴۵ فرد داوطلب دو دوز دارو با فواصل زمانی یک ماهه تزریق شود. 

«آنتونی فاوچی» از موسسه ملی بهداشت آمریکا گفته در صورت موفقیت‌آمیز بودن این آزمایش‌ها و تولید واکسن «کرونای جدید» این واکسن بین ۱۲ تا ۱۸ ماه بعد در دسترس عموم قرار نخواهد گرفت. 

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. 

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.