مرضیه برومند درباره سهم خود در آگاه‌سازی مردم برای مقابله با کرونا و ماندن در خانه، اظهار داشت: من در همان ابتدا شیوع ویروس و تذکر پزشکان برای ماندن در خانه احساس کردم باید با مردم صحبت کنم بنابراین از طریق فضای مجازی و با انتشار چندین پست اینستاگرام از مردم خواستم که این اپیدمی شایع کرونا را باید با هم کنترل کنیم.

وی افزود: بعد از تعطیلی مدارس و برای مسافرت نرفتن مردم هم باز از طریق فضای مجازی با آنها صحبت کردم اما احساسم این بود که باید برای بچه‌هایی که حالا قرار است در خانه بمانند نیز کاری کنیم.

این کارگردان سینما ادامه داد: در حوزه کودکان و فرزندانمان نیز هشدار دادم که پدرها و مادرها از فرزندان خود بیشتر مواظبت کنید و به آنها توضیح بدهید چرا باید در خانه بمانند و تنش‌ها را کنترل کنند چون همواره تنش‌ها به روح و روان فرزندان ما منتقل می‌شود..

برومند درباره دیگر اقدامات خود نیز توضیح داد: همچنین به واسطه یکی از دوستانم با بیمارستانی در اصفهان به صورت ویدئویی و مستقیم صحبت کردم و تاکید داشتم که قدردان زحمات کادر درمان بوده و هستیم.

کارگردان مجموعه عروسکی «خونه مادربزرگه»، در ادامه با اشاره به اینکه بعد از اینکه فهمیدم کادر درمان با مشکلاتی در تجهیزات رو به رو هستند در این حوزه نیز وارد عمل شدیم، گفت: همکاران من در جشنوار عروسکی یزد آماده برگزاری این رویداد بودند که با آمدن ویروس کرونا آن جشنواره را لغو و تمام امکانات و نیروی انسانی را معطوف به کمک به کادر درمان کردیم.

برومند افزود: در این راستا به همراه رخشان بنی اعتماد و جمعی از سینما گران، پزشکان و فعالان اجتماعی و نمایشگران عروسکی طی ۱۰ روز توانستیم تجهیزاتی را جمع‌آوری و تا حدودی مشکلات پزشکان و پرستاران را برطرف کنیم.

بازیگر سریال «معصومیت ازدست‌رفته»، خاطرنشان کرد: در همین راستا موسسه مردم‌نهادی را تاسیس کردیم که البته هنوز زمان برای ثبت آن را پیدا نکرده‌ایم اما در این موسسه کمک‌های مردمی را جمع آوری و لوازم مورد نیاز کادر درمانی را تهیه می‌کنیم.

برومند گفت: البته تا زمان پایان این ویروس در کشور همواره تلاش خواهیم کرد و خود من نیز با ارگان‌های ذی ربط برای همکاری و کمک در تماس هستم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.