علاءالدین بروجردی، در واکنش به هتک حرمت حرم حضرت معصومه (س) و حرم امام رضا (ع) گفت: اگر کسی حتی کمترین دقت نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری داشته باشد، متوجه می شود که ایشان تأکید کردند باید تصمیمات ستاد مقابله با کرونا با دقت اجرا شود. هدف اصلی هم جلوگیری از انتقال این ویروس خطرناک به دیگر افراد و مقابله با ابتلای تعداد بیشتری از مردم است.

وی با بیان اینکه طبق آمارها همچنان روند ابتلا به ویروس کرونا در سطح ملی سیر صعودی دارد که اجتماعات انتقال ویروس را تشدید می‌کند، افزود: هر ساله میلیون‌ها نفر به حرم حضرت معصومه، حرم امام رضا، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و شاهچراغ مشرف می‌شوند که امسال به دلیل تأکید بر عدم تجمع تصمیم دیگری گرفته شد، حال در چنین شرایطی عده‌ای خودسرانه به خود جرأت می‌دهند به مکان‌های مقدس و حرم حضرت معصومه (س) و حرم امام رضا (ع) هتک حرمت کنند، این کار چه توجیهی دارد؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حرمت شکنان به شعور ده‌ها میلیون ایرانی هم توهین کردند گفت: ده‌ها میلیون ایرانی پر از عشق و علاقه و ارادت به ائمه هستند پس این چند ده نفر چطور به خود اجازه داده که علاوه بر حرمت شکنی به مردم توهین کنند و خود را تنها عاشقان ائمه جلوه دهند. آن‌ها در مکان‌های مقدس را شکسته و با توهین وارد شدند. باید جلوی این ناهنجاری‌ها و خودسری‌ها گرفته شود کما اینکه چندی پیش هم نمونه دیگری از این حرکات زشت را در ضریح مطهر دیدیم.

عده‌ای می‌خواهند اماکن مذهبی را در مقابل علم قرار دهند

حجت الاسلام والمسلمین محسن رهامی، درباره هتک حرمت عده‌ای به حرم حضرت معصومه(س)  و امام رضا(ع) گفت: این عده قیاس کردند که رضاخان نتوانست این اماکن مقدس را تعطیل کند ولی جمهوری اسلامی می‌خواهد این کار را انجام دهد این قیاس باطل است، زیرا رضا خان مخالف نمادهای مذهبی بود اما جمهوری اسلامی برای حفظ جان مردم به صورت موقت این اماکن را تعطیل کرده است؛ چرا که تجمعات موجب گسترش شیوع بیماری می‌شود.

بنابر گزارش ایسنا، وی ادامه داد: به جز اماکن مذهبی، مسابقات ورزشی و سایر تجمعات نیز تعطیل شد اما عده ای دنبال سوء استفاده از احساسات مذهبی مردم هستند رهبری ، مراجع تقلید در قم و نجف رعایت توصیه های بهداشتی در این شرایط را واجب دانستند حفظ جان نیز شرعا و عقلا واجب است و جایی که حفظ صحت واجب است نباید با دستورات پزشکی مخالفت است روزه از ضروریات دین است ولی اگر با سلامتی فرد در تعارض باشد حرام است حال این که زیارت اهل بیت یک مستحب دینی است و وقتی حفظ سلامتی واجب می شود، اعمال مستحب منتفی است.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که اقدامات شب گذشته در قم و مشهد سوء استفاده از احساسات مذهبی و نوعی افراط گرایی دینی است که موجب برهم زدن نظم حکومتی شد خاطرنشان کرد: در سراسر دنیا مراکزی که موجب تجمع مردم می‌شود تعطیل شد حتی پاپ هم به تنهایی دعا خواند اما عده ای می خواهند اماکن مذهبی را در مقابل علم قرار دهند که این اساسا غلط است پیامبرو ائمه هیچ وقت توصیه نمی کردند کسی به پزشک مراجعه نکند حتی پیامبر از پزشکان یهودی برای معالجه مردم دعوت می کردند. قرار نیست بقاع متبرکه جای مراکز پزشکی را بگیرد علما و مراجع هم در مواقع بیماری به پزشک مراجعه می کنند و حتی برای درمان به خارج از کشور هم می روند.

اقدام هتاکان به حرمت حرم حضرت معصومه (س) انسان را یاد خوارج می‌اندازد

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، درباره هتک حرمت حرم حضرت معصومه گفت: معتقدم این رفتارها را فرقه شیعه انگلیسی که یک فرقه تندرویی است و چارچوب را رعایت نمی‌کند انجام داده‌اند.

بنابر گزارش ایلنا، این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این اقدامات را گروه‌های خشک‌سر که انسان را یاد خوارج می‌اندازند، انجام می‌دهند که به هیچ وجه زیبنده نیست. امکان متبرکه ما بسیار مقدس هستند مگر می‌شود با مطرح کردن حفظ قداست یک مکان مقدس، هتک حرمت این مکان را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: این افراد اقدام غیرقابل دفاعی را انجام دادند، امیدوارم  کسانی که از این اتفاقات پشتیبانی می‌کنند از نظر فکری به خود بیایند، چراکه این تندروی‌ها قابل دفاع نیست، نه مرجعیت شیعه و نه روحانیت برجسته شیعه هیچ‌کدام چنین مسائلی را هیچ گاه به هر کیفیت تایید نکرده و نمی‌کنند.

سلیمی درباره ضربات و لطماتی که چنین رفتارهایی می‌تواند به اسلام وارد کند، بیان کرد: این رفتارها مورد سوءاستفاده دشمنان ما  که شیعه را بر نمی‌تابند و  با منطقش آشنایی ندارند، قرار می‌گیرد. ما نباید کاری کنیم که افرادی که با تشیع و اصل اسلام مخالف هستند از این گونه امور سوءاستفاده کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.