رسانه های پاکستانی امروز این اظهارات را به نقل از «عمران خان» طی مصاحبه وی با خبرگزاری آسوشیتدپرس عنوان کردند.

عمران خان تاثیر شیوع ویروس کووید-۱۹ و پیامدهای جدی آن بر اقتصاد کشورهای در حال توسعه را ویرانگر توصیف کرد و افزود،اقتصادهای ثروتمند جهان باید آماده شوند تا بدهی کشورهای دارای اقتصادی ضعیف و یا فقیر را ببخشند.

وی با اشاره به تاثیرات تحریم های آمریکایی علیه ایران،تصریح کرد این تحریم ها توانایی ملت ایران برای جلوگیری از گسترش شیوع کرونا را تحت تاثیر قرار داده است.

نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه کرونا باعث افزایش فقر و گرسنگی در جهان می شود گفت که در صورت شیوع جدی کرونا در پاکستان، تلاش های دولت برای کمک به اقتصاد بیمار کشور دچار مشکل می شود.

نخست وزیر پاکستان در ادامه با انتقاد از اظهارات اخیر اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان و اتهامات وی مبنی بر حمایت اسلام آباد از طالبان در گذشته برای پیشبرد اهداف خود، گفت: سخنان غنی ناامید کننده است زیرا از زمان آغاز دولت فعلی در پاکستان این کشور در زمینه توافق نامه صلح همکاری کرده است.

وی اظهار داشت:باید از تلاش های پاکستان در پیشبرد صلح قدردانی شود.

عمران خان در ادامه با نگرانی از آنچه که برخورد فرقه گرایانه هند علیه مسلمانان خواند گفت شواهد نشان می دهد که مسئولان امنیتی و انتظامی درحوادث اخیر در دهلی از افراطی های هندو علیه مسلمانان پشتیبانی کرده اند.

وی حوادث اخیر در هند را به ظهور ناسیونالیسم هندو در این کشور تعبیر کرد و نسبت به پیامدهای خشونت آمیز در مرزهای پاکستان و هند نیز هشدار داد.

نخست وزیر پاکستان  خان اظهار داشت:مسلمانان در هند طی دهه های اخیر متحمل بدترین خشونت ها از سوی افراطیون هندو بوده اند و از زمان آغاز کار دولت فعلی هند به نخست وزیر نارندرا مودی و تصویب قوانین شهروندی، نگرانی نسبت به وضعیت آنان بیشتر شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.