به نقل از رویترز، وزارت کشور ترکیه امروز اعلام کرد ۹۳ نفر در این کشور شناسایی شده‌اند که در شبکه‌های اجتماعی اخبار «بی‌اساس و تحریک آمیز» درباره شیوع ویروس کرونا منتشر می‌کردند و ۱۹ نفر از آن‌ها بازداشت شده‌اند.

وزارت کشور ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد پست‌هایی که این افراد در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌ساختند مقامات ترکیه را هدف قرار داده بود و قصد داشتند با اشاعه ترس، وحشت و اضطراب به مردم القا کنند اقدامات کافی از سوی مقامات مسئول در این زمینه صورت نگرفته است. در این بیانیه آمده است: «۱۹ نفر از این افراد بازداشت شده‌اند و روند بازداشت سایر افراد شناسایی شده ادامه دارد.»

این اقدام آنکارا در حالی صورت می‌گیرد که تعداد مبتلایان جدید به کرونا در این کشور امروز با افزایش ناگهانی سه برابری مواجه شد. به دنبال آن تمامی کافی شاپ‌ها، مراکز تفریحی و ورزشی، مساجد و نمازهای جمعه در این کشور تعطیل شدند. همچنین تمامی پروازها به ۲۰ کشور هم لغو شده است.

بنابر اعلام مقامات بهداشت ترکیه، تا به امروز ۴۷ نفر در این کشور به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. در سراسر جهان نیز بیش از ۱۶۰ کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و از میان آن‌ها بیش از ۷ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. نزدیک به ۸۰ هزار نفر نیز تاکنون پس از ابتلا بهبود یافته‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.