یونهاپ می افزاید: طبق تصاویر، آب نمک به دهان پیروان این کلیسا اسپری شده است در نتیجه ۴۶ تن از جمله خود کشیش و همسرش کرونایی شده‌اند.

یونهاپ می گوید: این فرد بی آنکه مسایل بهداشتی را مراعات کند، از یک آب پاش برای دهانشویی چندین نفر از کسانی که برای عبادت و مراسم مذهبی وارد کلیسا می شدند، استفاده کرده و باعث شیوع شاخه ای کرونا در میان آنها شده است.

امروز سه شنبه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در کره جنوبی اعلام کرد که همین مساله باعث شده است تا دستکم ۴۶ نفر در یک روز در همین کلیسا به کرونا مبتلا شوند.

این مرکز تصریح کرد تا قبل از این، اصلی ترین کانون شیوع شهر «دایه گو» در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرق پایتخت بود که در آنجا هم شیوع بیماری از یک مراسم مذهبی در کلیسای محلی شروع شده بود.

کره جنوبی تاکید کرد که این اولین بار در چند روز گذشته است که شمار مبتلایان به کرونا در پایتخت از دایه گو بیشتر می شود در «دایه گو» و مناطق اطراف آن امروز از ابتلای ۳۷ نفر خبر رسانی شده است.

همزمان دولت کره جنوبی امروز سه شنبه اعلام کرد که به دلیل نگرانی از شیوع کرونا در کشور، مدارس باز نمی شود و دوره بسته بودن آنها تا ششم آوریل ادامه خواهد یافت.

این کشور همچنین نرم افزاری را طراحی کرده است تا به مسافرانی که وارد این کشور می شوند امکان دهد اطلاعات دقیقی از وضعیت شیوع کرونا در کره جنوبی داشته باشند.

قرار است از روز پنجشنبه سختگیری ها برای مسافران خارجی ورودی به کره جنوبی تشدید شود و دهها مامور از سوی دولت در فرودگاه ها مستقر خواهند شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.