به گزارش شامگاه سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت «سردار حمید هداوند» گفت: خوشبختانه تا به این لحظه گزارشی مبنی بر بروز مشکل خاصی در سطح پایتخت به پلیس گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع ترقه‌بازی هیچ جایگاهی در آیین و سنت ما ندارد و این موضوع در سالهای اخیر مشکلات، معضلات و خسارت‌های فراوانی را در پی داشته است، بیان داشت: پلیس مخالف شادی و نشاط مردم در چهارچوب ضوابط و مقررات نیست و همه تلاش خود را بکار خواهد بست تا امنیت و آرامش مردم را فراهم کند.

هداوند گفت: نیروهای پلیس تهران در آماده باش صددرصدی هستند و نقاط مختلف پایتخت توسط پلیس بطور دقیق رصد می‌شود.

وی ادامه داد: اجازه نخواهیم داد کسی به امنیت و آرامش مردم خدشه ای وارد کند.

هداوند افزود: ایجاد مزاحمت برای مردم جرم است و کسانیکه با بمب های دستی و ترقه و ... آرامش شهروندان را به مخاطره می اندازند تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

همچنین مرکز اورژانس تهران در خصوص حوادث شب چهارشنبه آخر سال اعلام کرد:‌ تاکنون ۲ نفر کشته و بیش از ۳۰ نفر در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شدند.

چهارشنبه‌ سوری یکی از جشن‌های ایرانی است که در غروبِ سه‌شنبه، شبِ پیش از آخرین چهارشنبهٔ ماه اسفند برگزار می‌شود و برافروختن و پریدن از روی آتش مشخصهٔ اصلی آن است.

این جشن اولین جشن از مجموعه جشن‌ها و مناسبت‌های نوروزی است که با برافروختن آتش و برخی رفتارهای نمادین دیگر، به‌صورت جمعی در فضای باز درون و بیرون از خانه برگزار می‌شود.

با این حال، شاید ویروس کرونا موجب شود بسیاری از جوانان در هیجان این شب قرار نگیرند و بدون استفاده از مواد محترقه، جشنی شاد و آرام را برگزار کنند.

 همه ساله برخی از افراد به دلیل هیجانات و همچنین ناآگاهی از خطرات مواد محترقه، جانشان را از دست می دهند و عده ای نیز بخاطر مصدومیت های شدید ناشی از انفجار مواد محترقه، برای همیشه از داشتن جسمی سالم محروم می شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.