رویترز گزارش داد، مقام‌های بهداشتی این کشور حوزه بالکان تاکنون از 72 مورد ابتلا به این بیماری و آزمایش از 374 تن در این رابطه خبر داده‌اند. هنوز در این کشور موردی از مرگ در اثر کرونا گزارش نشده است.

وجیچ در سخنان تلویزیونی با چهره‌ای غمگین گفت که به دلیل شرایط بسیار بد برای سالمندان مجبور به اتخاذ محدودیت‌های سخت و جدی برای آنها شده است. 

او تاکید کرد: از ۱۰ صبح روز چهارشنبه در همه شهرها ممنوعیت تردد در خیابان‌ها برای تمامی افراد بالای ۶۵ سال و در مناطق حومه‌ای برای افراد بالای ۷۰ سال اعمال می‌شود. ممنوعیت تردد نیز برای همه بجز افراد شب‌کاری که از ساعت ۸ بعداز ظهر تا ۵ صبح فعالیت دارند، اجرا می‌شود. 

به گفته وجیچ مقام‌های محلی و افراد جوان‌تر وظیفه ارسال غذا و دیگر مایحتاج برای افراد سالمند را برعهده دارند، همچنین مغازه‌هایی برای سالمندان جهت خرید مایحتاج اختصاص داده شده است.

وی تاکید کرد، صربستان محدویت‌هایی دیگر نظیر بسته شدن مهدهای کودک، مدارس و دانشگاه‌ها را تا پایان تابستان و ممنوعیت ورود خارجی‌ها به کشور را نیز اجرایی می‌کند و همچنین در نظر دارد تمامی اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه عمومی را برای دو یا سه روز آینده متوقف کند.

بر اساس این محدویت‌های جدید ارتش صربستان در تمامی طول مرزها مستقر شده و وظیفه حفاظت از کمپ‌های آوارگان و مهاجران غیرقانونی خارجی از آسیا و خاورمیانه را برعهده دارد.

وجیچ پس از دیدارش با چن بو، سفیر چین در بلگراد گفت که صربستان به دنبال کمک از چین که از سرمایه‌گذاران اصلی در صربستان است برای مهار این بیماری است. وی در سخنان خود بارها از شی جینپینگ، رئیس جمهور چین به عنوان "برادر" یاد کرد.

او به چن بو تاکید کرد: ما برای جلوگیری از بدترین سناریو به چین نیاز داریم هر آنچه می‌توانید برای ما بفرستید، ما به تجربه شما نیاز داریم.

سفیر چین نیز در پاسخ اطمینان داد که تا آخر هفته تیم کارشناسان چین به صربستان می‌رسند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.