عباسعلی کدخدایی، سخنگو و قائم مقام شورای نگهبان، امروز در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در خصوص حساب‌های برخی نمایندگان باعث رد صلاحیت آنها شده در خصوص اقدامات شورای نگهبان برای جلوگیری از پیش آمد چنین مشکلاتی در مجلس آینده گفت: ما امیدوار بودیم در همین مجلس قانون انتخابات اصلاح شود و تلاش هم کردیم؛ این همکاری ما برای اصلاح قانون انتخابات در اختیار مجلس یازدهم هم قرار خواهد گرفت و امیدواریم در این مجلس شاهد اصلاح قانون انتخابات باشیم.

کدخدایی درباره ایراد شورای نگهبان به افزایش حقوق کارمندان گفت: بودجه دو بند داشت که یکی دولت اصلاح کرده بود و بند الحاقی دوستان در مجلس الحاق کردند که تناقضی را ایجاد کرده بود که مشخص نبود سقف افزایش به چه میزان است و ایراد شورای نگهبان در قالب ابهام ارسال شد. دوستان مجلس آن را اصلاح کردند و کارمندانی که سقف دریافتی پایین دارند بین ۵۰ تا ۸۰ درصد افزایش دریافتی خواهند داشت.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین در خصوص رد مصوبه واردات خودروهای خارجی گفت: البته مصوبه مستقلی نبود و در دل بودجه سال ۹۹ بود که اجازه می‌داد خودروهای خارجی وارد شوند. اعضای شورای نگهبان با توجه به سیاست‌های کلی کشور مبنی بر حمایت از تولید ملی این بند را مغایر سیاست‌های کلی دانستند که بعد ایراد شورای نگهبان، کمیسیون تلفیق هم آن را لغو کرد.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.