یونهاپ گزارش داد، تصمیم برای بازگرداندن ۲۱۰ سرباز از ۲۷۰  واحد هانبیت، به دنبال درخواست سودان جنوبی از سئول و دیگر کشورهای خارجی برای عدم ارسال نیروهای جدید به دلیل شیوع کروناویروس در سراسر جهان اتخاذ شده است.

به گفته مقام‌ها حدود ۱۵۰ سرباز طی ماه جاری و بقیه اوایل ماه آینده به کره جنوبی بازگردانده خواهند شد. ۶۰ نیروی باقیمانده برای انجام ماموریت‌های نظارتی در این کشور آفریقایی خواهند ماند.

سربازان کره جنوبی بخشی از عملیات حفظ صلح سازمان ملل در این کشور جنگ زده از سال ۲۰۱۳ فعالیت می‌کنند.

یک افسر ارتش کره جنوبی با اشاره به برگزاری انتخابات سراسری ۱۵ آوریل گفت: بازگرداندن سربازان به کشور تضمین حق رای آنها در ماه آینده است.

ارتش سئول درصدد بود تا استقرار دوره‌ای این سربازان را تا قبل از برگزاری انتخابات کامل  کند.

یک مقام وزارت دفاع گفت: هنوز درباره اعزام واحد تازه تصمیم‌گیری نشده و این موضوع با دولت سودان جنوبی و طرف سازمان ملل از طریق کانال‌های دیپلماتیک به بررسی گذاشته می‌شود.

براساس آمار ارائه شده از سوی مرکز کنترل بیماری‌ها، کره جنوبی تاکنون ۸۴۱۳ مورد تایید شده کرونا ویروس داشته همچنین ۸۴ تن تاکنون جان باخته‌اند. 

کره جنوبی به درخواست سازمان ملل و براساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به منظور کمک به برقراری صلح به سودان جنوبی نیرو اعزام کرد. این کشور آفریقایی پس از دهه‌ها جنگ داخلی و کشته شدن بیش از ۲ میلیون تن در ژوئیه ۲۰۱۱ استقلال خود را از سودان شمالی اعلام کرد

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.