ارسال ۹۰ هزار بسته لوازم بهداشتی توسط ستاد اجرایی فرمان به مناطق محروم

به منظور توزیع اقلام بهداشتی ضدکرونایی در مناطق محروم کشور ، ۹۰ هزار بسته شامل محلول ، ژل و ماسک توسط ستاد اجرایی فرمان امام به سراسر کشور ارسال شد تا توسط گروههای جهادی همکار ستاد دراین مناطق توزیع شود.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام صبح امروز در مراسم ارسال این بسته ها گفت:از همان روز اول شیوع این ویروس در ایران، ستاد مقابله با کرونا در ستاد اجرایی فرمان امام تشکیل شد و تمام امکانات ستاد برای مبارزه با آن بسیج شد و خط تولید چندین کارخانه رابه خط تولید اقلام بهداشتی تغییر دادیم.

وی افزود: هم اکنون روزانه ۳۰۰هزار ماسک ، ۳۰۰هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و ۵۰ دستگاه اکسیژن ساز و ماهیانه ۶۰ هزار لباس ایزوله پزشکان توسط ستاد اجرایی فرمان امام تولید و جهت توزیع به وزارت بهداشت تحویل داده میشود.

مخبر با اشاره به اقدامات پزشکی ستاد اجرایی فرمان امام افزود: اعزام ۱۰ کاروان سلامت به استانهای درگیر و ارائه خدمات رایگان درمانی به بیماران ، راه اندازی سامانه ۴۰۳۰ باحضور ۲۰۰۰ پزشک و پزشک یار و ایفای نقش جدی این سامانه درطرح ملی غربالگری مردم ازجمله خدمات ستاد دراین روزهاست.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به فعالیت قرارگاه جهادی ستاد نیز خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ستاد اجرایی ، ضدعفونی کردن اماکن و معابر عمومی شهرها و توزیع اقلام بهداشتی درمناطق محروم کشور توسط نیروهای جهادی همکار ستاد است.

وی افزود: امروز ۹۰هزار بسته شامل ۱ میلیون ماسک و ۱۰۰هزار لیتر محلول به۳۱ استان کشور ارسال میکنیم تا توسط همین گروههای جهادی دراین مناطق کم برخوردار توزیع شود.

مخبر با اشاره به حضور جهادی ستاد اجرایی فرمان امام در کنار مردم برای رفع کامل گرفتاری و نگرانی آنها گفت: بطور شبانه روزی و تمام وقت درخط مقدم مبارزه با این بیماری هستیم ودر تلاشیم تا خلأها و کمبودهای موجود را برطرف کنیم و تاکنون ۵۴ نفر از کارمندان و نیروهای ستاد در همین مسیر به این ویروس مبتلا  و ۲ نفر ازآنها متأسفانه فوت کرده اند اما تا رفع کامل این بلیه از کشور در کنار مردم مشغول خدمت رسانی خواهیم ماند.

وی تحریم های دارویی امریکا را یک جنایت بشری خواند و افزود: امریکاییها و اروپاییها در ماجرای تحریم دارو و بستن مسیر جابجایی پول مرتکب جنایت بشری شدند و مسئولین حقوقی دولت ما باید این مسئله را پیگیری کنند.

مخبر خاطرنشان کرد:قطعا ظرف یکی دوماه آینده ضمن خودکفا کردن کشور در تولید اقلام بهداشتی و درمانی ، ایران را به یک صادرکننده تبدیل خواهیم کرد.

مخبر درخصوص تلاش پژوهشگران شرکتهای دارویی و دانش بنیان ستاد اجرایی فرمان امام هم گفت:به زودی خبرهای خوب دارویی و درمانی برای مردم خواهیم داشت که به محض تأیید توسط مراجع ذیصلاح اعلام خواهیم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.