به گزارش سایت شبکه المسیره، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن بر توانایی این نیروها برای اجرای معادلات جدید در مختصات جغرافیایی مختلف طی مدت زمانی بی‌سابقه تاکید کرد.

وی افزود، نیروهای مسلح همه ماموریت‌های عملیاتی مختلف را با مهارت بالا اجرا می‌کنند. آنها توانستند، در چارچوب استراتژی نظامی فراگیر، از مرحله پدافندی به مرحله تهاجمی منتقل شوند.

سریع عنوان کرد:‌ امروز موفقیت عملیات"فأمکن منهم"  که به آزادسازی استان الجوف منجر شد را اعلام می‌کنیم.این عملیات رویکرد نظامی نیروها، مردم و رهبری‌ما را تقویت کرد. موفقیت‌های پیاپی  نیروهای مسلح ما روایتگر موضوعی است که عبدالملک بدر الدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن به آن اشاره کرده است. عملیات نظامی، همه مناطق محور جنوبی استان الجوف را شامل شد. یگان موشکی با شش عملیات در آزادسازی این استان شرکت کرد.

وی گفت، نیروهای مسلح به حفظ امنیت در شهر الحزم تا زمان تحویل آن به نیروهای امنیتی پایبند هستند.  پهپادها خسارت‌های هنگفتی طی عملیات به دشمن وارد کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت، همه کسانی که در بازداشت رهبر یا رهبرانی از مزدوران محلی یا بیگانه سهیم بودند، صرف نظر از مقام و رتبه نظامی آنها از حمایت مادی و معنوی برخوردار خواهند شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.