در اطلاعیه سفارت ایران در رم آمده است: به اطلاع هموطنان عزیز مقیم ایتالیا و آن دسته از هموطنانی که به این کشور سفر کرده‌اند  می رساند، با توجه به شرایط به وجود آمده در نتیجه شیوع ویروس کرونا، وزارت امور خارجه و همکاری های بین المللی جمهوری ایتالیا اعلام کرده است.

این اطلاعیه می افزاید: از تاریخ دوم مارس 2020 به مدت سی روز مراحل روند اداری صدور اجازه اقامت و همچنین مهلت قانونی ارایه درخواست برای صدور اولین اجازه و یا تمدید آن به حالت تعلیق در می آید لذا بر این اساس و با در نظر گرفتن مهلت 60 روزه تمدید اجازه اقامت بر اساس بند 2 ب ماده 13 قانون مهاجرت این کشور، اتباع خارجی که اجازه اقامتشان به پایان رسیده باشد در مجموع 90 روز از زمان پایان اعتبار آن مهلت خواهند داشت.

در این اطلاعیه آمده است: همچنین بر اساس ماده قانونی فوق الاشاره در صورتی که یک تبعه خارجی بدلیل اضطراری قادر نباشد در مهلت تعیین شده نسبت به تمدید اجازه اقامت خود اقدام کند، نسبت به اخراج وی از خاک ایتالیا اقدام نخواهد شد.

براساس این اطلاعیه وزارت خارجه ایتالیا تاکید کرده است که اداره پست ایتالیا ارسال کیت حاوی مدارک درخواست صدور و یا تمدید اجازه اقامت را به حالت تعلیق در نیاورده و اداره پست ایتالیا در چارچوب محدودیت های موجود همچنان نسبت به صدور آن اقدام خواهد کرد.

در اطلاعیه سفارت ایران در رم آمده است: از آنجایی که تبعه خارجی حاضر در ایتالیا که روادید وی از اعتبار ساقط شده یا در آستانه ساقط شدن است، می توانسته با مراجعه به اداره پلیس، درخواست ادامه اقامت قانونی در خاک ایتالیا را ارایه کند. در این مورد و کلیه موارد پیش بینی شده در قانون 68/2007 نیز مهلت سی روزه تعیین شده است، اجرا می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.