به گزارش دویچه‌وله، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز چهارشنبه با برشمردن آسیب‌هایی که بحران کرونا به اقتصاد و جامعه آلمان وارد کرده، این بحران را بزرگترین چالش کشورش از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون خواند.»

آنگلا مرکل در یک بیانیه ویدیویی خطاب به مردم آلمان گفت: «میلیون‌ها نفر از شما نمی‌توانید کار کنید و نمی توانید کودکان خود را به مدرسه یا کودکستان ببرید. تئاترها، سینماها و فروشگاه‌ها تعطیل شده‌اند و سخت‌تر از همه اینکه بسیاری از ما حتی نمی‌توانیم با یکدیگر ارتباط داشته باشیم، چرا که در غیر این صورت دچار مشکل خواهیم شد.»

وی افزود: «بگذارید این را بگویم که شرایط واقعاً حساس است. لطفاً این را جدی بگیرید. از زمان اتحاد آلمان و حتی از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون هیچ چالشی به این اندازه مستلزم اقدام مشترک و هماهنگ ملت ما نبوده است.»

وی در ادامه گفت: «من واقعاً بر این باورم که اگر همه شهروندان درک کنند که چه وظیفه‌ای دارند، ما در انجام این وظیفه موفق خواهیم بود.»

آمارهای رسمی دولت آلمان حاکی از این است که تاکنون 12 هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 28 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.