مرکز آمار انگلیس اعلام کرد که شمار بیکاران این کشور در سه ماهه منتهی به ژانویه با ۶۳ هزار نفر افزایش به یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر رسید، نرخ بیکاری نیز با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به سطح ۳.۹ درصدی رسید تا نرخ بیکاری از کمترین سطح خود در ۴۵ سال اخیر فاصله گیرد. به گفته کارشناسان، اصلی ترین عامل افزایش نرخ بیکاری انگلیس طی این مدت مربوط به تعدیل نیرو برخی شرکت ها در نتیجه شیوع کرونا بوده است.  

طی این مدت شمار شاغلان انگلیسی ۱۸۴ هزار  نفر بیشتر شده و به ۳۲ میلیون و ۹۹۰ هزار نفر رسیده است.  نرخ اشتغال نیز که نسبت جمعیت شاغل به کل جمعیت سنی مناسب برای کار کردن را اندازه می گیرد به ۷۹.۶  درصد افزایش پیدا کرده است.

متوسط نرخ بیکاری انگلیس در بازه زمانی ۱۹۷۱ تا ۲۰۱۹ معادل ۶.۹۵ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به فوریه ۱۹۸۴ با ۱۲ درصد و کمترین تورم ثبت شده نیز مربوط به نوامبر ۱۹۷۳ با ۳.۴ درصد بوده است.

از سوی دیگر طبق اعلام مرکز آمار انگلیس، متوسط رشد سطح دستمزد در دوازده ماه منتهی به ژانویه با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل به ۳.۱ درصد رسیده است. برخی از کارشناسان معتقدند سرعت رشد دستمزدها در ماه‌های پیش رو کاهش خواهد یافت.

سارا کولز، تحلیل گر امور مالی در موسسه هارگریوز لانس داون گفت: وضعیت بازار کار هنوز هم در یکی از بهترین شرایط خود در طول سال های اخیر قرار دارد و این آمارها به ما نشان می دهیم که در سال ۲۰۲۰ نیز در مسیر صحیحی قرار داریم.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.