به گزارش العالم، تولیت حرم مطهر امام حسین (ع) امروز پنجشنبه از نخستین اقدامات خود برای شکایت علیه ایالات متحده آمریکا بابت حمله اخیر واشنگتن خبر داد.

«حسن رشید جواد العبایجی» معاون دبیرکل تولیت حرم مطهر امام حسین (ع) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مسئله مهمی وجود دارد و آن، اینکه، آمریکایی‌ها فقط زبان حقوق را می‌فهمند.

تولیت مذکور، «به یکی از وکلای آمریکایی» وکالت داده است تا در آمریکا درباره حمله به فرودگاه بین‌المللی کربلا شکایت کند.

وی با بیان اینکه همه می‌دانند که آن، فرودگاه غیر نظامی است، تصریح کرد: تولیت حرم مطهر امام حسین (ع) از چند کانال دست به کار شده و وزارت خارجه نیز به شورای امنیت و سازمان ملل، نامه فرستاده است.

العبایجی خاطر نشان کرد، تولیت حرم مطهر امام حسین (ع) وارد کار شده و ستاد مدیریت بحران تشکیل داده است و اعضای هیئت مدیره تولیت نیز، در حال آگاه‌سازی افکار عمومی نسبت به حمله به این فرودگاه است.

دبیرخانه تولیت آستان مبارک امام حسین (ع) روز گذشته در بیانیه‌ای احتمال داد که آمریکا در حمله به فرودگاه کربلا از سلاح بیولوژیک یا میکروبی یا شیمیایی استفاده کرده باشد.

تولیت آستان امام حسین -علیه السلام- در تاریخ ۲۳ اسفند از قصد خود برای شکایت از آمریکا به دادگاههای بین‌المللی به علت بمباران فرودگاه شهر کربلا خبر داده بود.

نیروهای آمریکایی ۲۳ اسفند ماه جاری در واکنش به حمله افراد ناشناس به پایگاه التاجی که میزبان نیروهای نظامی آمریکا و برخی کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در عراق است، به چند نقطه متعلق به الحشد الشعبی حمله کردند و در یکی از این حملات فرودگاه غیرنظامی و در دست ساخت کربلا را به بهانه اینکه از آنجا موشک شلیک شده است، هدف قرار دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.