محمود واعظی آغاز سال جدید و ایام نوروز را به مردم ایران تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد در سال جدید با عنایت ویژه خداوند به کشور و مردم ایران و در سایه همکاری و تلاش همه مسئولان، سال ۹۹ به سال سلامتی، حل مشکلات و عبور از بحران‌ها تبدیل شود.

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به آیه شریفه «ان مع العسر یسری»، سال ۹۸ را سال بسیار سخت برای مردم، دولت و همه کارگزاران نظام و خدمتگزاران مردم ارزیابی کرد و گفت: امیدوارم در سایه برکات و انوار رحمت الهی، سال جدید، سال آسانی و شادی برای مردم ایران باشد.

واعظی سلامتی و بهداشت مردم را اولویت اصلی دولت تدبیر و امید دانست و تصریح کرد: از اواخر سال گذشته تاکنون مردم عزیزمان در سراسر کشور با ویروس منحوس و مخرب کووید ۱۹ مواجه هستند که البته فقط مختص ایران نیست و تاکنون بیش از ۱۶۰ کشور با آن درگیر هستند و پیش‌بینی هم می‌شود تمام جهان را در بربگیرد، دولت برای عبور از بحران بیماری کار بزرگی در پیش دارد.

وی اضافه کرد: لازم است از همه پزشکان و پرستاران و تمام کسانی که در بیمارستان‌های سراسر کشور از همان لحظات اول تا همین امروز که ایام تعطیلات است، برای نجات بیماران جان‌فشانی می‌کنند خسته نباشید بگویم؛ از کارکنان سخت‌کوش وزارت بهداشت و همه دست‌اندرکاران مبارزه با ویروس کرونا تشکر می‌کنم و به همه آنها نوروز و روزهای امیدبخش پیش رو  را به صورت ویژه تبریک می‌گویم.

واعظی تاکید کرد: همه با هم دست به دست هم می‌دهیم و با تلاش تمام بخش‌های دولت که امسال نیز مانند سال گذشته روز تعطیل ندارند و پای کار ایستاده‌اند و با همراهی نیروهای نظامی و انتظامی مجاهدانه و در یک زمان کوتاه از این بلا و بیماری که همه را درگیر کرده است، عبور کنیم.

 خدمات و ایثارگری مدافعان سلامت را فراموش نمی‌کنیم 

رییس دفتر رییس جمهوری همچنین با اشاره به حوادث گوناگون از ابتدا تا پایان سال ۹۸ گفت: از صمیم قلب به تمام بازماندگان و خانواده‌های جانباختگان حوادث سیل فروردین ماه ۹۸ و سیلاب جنوب کشور، زمین لرزه آذربایجان شرقی و  رخداد آبان و همچنین سقوط هواپیمای اوکراین و  مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در کرمان، تسلیت عرض می‌کنم.

واعظی همچنین با تسلیت به خانواده‌های جانباختگان بیماری کرونا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت کشور پزشکان و پرستاران فداکار که در راه خدمت به مردم جان خود را از دست دادند، گفت: دولت در کنار آنهاست و خدمات و ایثارگری آنها را هرگز فراموش نمی‌کند و امیدوارم خداوند کمک کند این روزهای سخت و تلخ به زودی به پایان برسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.