جلسه قرارگاه زیستی امام رضا(ع) سپاه عاشورا در اولین روز سال جدید ساعاتی قبل به‌صورت ویدئو کنفرانسی با حضور فرمانده کل سپاه برگزار شد.

سردار عابدین خرّم فرمانده سپاه عاشورا در گزارش اقدامات سپاه عاشورا برای مقابله با کرونا به فرمانده کل سپاه گفت: بیمارستان شهید محلاتی تبریز بیش از ۵۰ درصد تخت های خود را برای بستری و درمان بیماران کرونایی اختصاص داده است.

وی با اشاره به همدلی موجود بین کادر درمانی سپاه عاشورا برای شکست کرونا افزود: ۲۵۰ نفر از بهیاران، پزشکان و پرستاران بازنشسته سپاه برای کمک به کادر درمانی استان اضافه شده اند.

غربالگری۱.۳ میلیون آذربایجانی

فرمانده سپاه عاشورا بیان داشت: قرارگاه بسیج ملی استان از همان روزهای اول شیوع ویروس راه اندازی شد و در قالب این قرارگاه ۷ هزار و ۹۵۲ نفر بسیجی در یک هزار و ۱۲۴ خانه بهداشت و مرکز بهداشت استان، بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را غربالگری کرده اند.

سردار خرّم به اقدامات محله ای سپاه عاشورا برای مبارزه با کرونا اشاره کرده و گفت: با افزایش آمار مبتلایان، از دو هفته قبل در کنار قرارگاه زیستی امام رضا(ع)، قرارگاه مردمی نیز توسط سپاه استان تشکیل شده که تمرکز اصلی این قرارگاه رسیدگی به اقشار ضعیف و مناطق حاشیه نشین است که بیش از ۲۱ هزار بسته معیشتی و بهداشتی در این ‌مناطق توزیع شده است. 

وی ادامه داد: علاوه بر توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی، برای رفع آلودگی محیطی، بیش از دو میلیون متر مربع از معابر اصلی و فرعی استان ضدعفونی شده است. ضدعفونی معابر اصلی توسط خودروهای رفع آلودگی "درخش" و "روتست" و ضدعفونی معابر فرعی و پر تردد نیز توسط بسیجیان عزیز انجام گردیده است.

راه اندازی ۲۱ کارگاه مردمی تولید ماسک  توسط گروه های جهادی

فرمانده سپاه عاشورا به راه اندازی ۲۱ کارگاه مردمی برای تولید ماسک توسط گروه های جهادی بسیج اشاره کرده و گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر از بسیجیان در این کارگاه ها و تیم های ضدعفونی مشغول به خدمت رسانی اند.

وی ضمن تاکید بر مقابله با سودجویان خاطرنشان کرد: ۵ انبار احتکار مواد بهداشتی از قبیل دستکش،ماسک و مواد ضدعفونی نیز توسط اطلاعات سپاه عاشورا کشف و در اختیار مبادی توزیع قرار گرفته است.

در ادامه فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اقدامات انجام شده در سپاه استان تقدیر کرده و اظهار امیدواری کرد، آذربایجان شرقی از جمله استان های پیشرو در مهار و شکست ویروس کرونا باشد.

سردار حسین سلامی تاکید کرد با هدایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب و با همت مردم و نیروهای مسلح و تلاش شبانه روزی کادر درمانی از این مرحله به سلامت عبور خواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.