«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه امروز (جمعه) اول فروردین ماه ۱۳۹۹ در گفتگوی تلفنی با «یوری اوشاکوف» دستیار رئیس جمهور روسیه، تروریسم بهداشتی علیه ایران، آخرین وضعیت گسترش ویروس کرونا در سطح جهان و اقدامات صورت گرفته توسط جمهوری اسلامی برای مبارزه با این پدیده شوم را مورد بحث و بررسی قرار داد.

سفیر ایران در این گفتگو به تروریسم بهداشتی علیه ایران و تحریم‌های گسترده ایالات متحده آمریکا علیه ملت ایران به خصوص مانع تراشی‌های متعدد در ارسال کمک‌های دارویی و پزشکی به ایران جهت مبارزه با کرونا پرداخت.‌

جلالی همچنین از کمک‌های بشردوستانه روسیه به ایران و ارسال کیت‌های تشخیص و همچنین حمایت‌های سیاسی روسیه از ایران قدردانی کرد.

در این گفتگو اوشاکوف دستیار پوتین رئیس جمهور روسیه بر مخالفت جدی روسیه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به خصوص در شرایط مقابله ایران با کرونا تاکید کرد.

طرفین در خصوص راه اندازی کمپین با محوریت روسیه و چین برای لغو تحریم‌ها علیه ایران رایزنی کردند.

جمعی از مقامات پارلمانی روسیه نیز پیش از این در تماس تلفنی سفیر ایران در مسکو بر ضرورت رفع تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه دولت آمریکا و تداوم کمک‌های انساندوستانه روسیه برای مقابله با کرونا تاکید کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.