به نقل از خبرگزاری "پترا" اردن، آژیرهای هشدار برای آغاز ممنوعیت رفت و آمد در سراسر اردن ساعت هفت صبح امروز در این کشور به صدا درآمدند.

عمر الرزاز، نخست‌وزیر و وزیر دفاع اردن عصر جمعه با صدور حکمی اجرای ممنوعیت رفت و آمد در این کشور از امروز (شنبه) تا اطلاع ثانوی در سراسر این کشور به عنوان اقدامی پیشگیرانه که رفت و آمد را برای ۱۰ میلیون جمعیت این کشور محدود می‌کند، اعلام کرد.

براساس این حکم، تنها افرادی که ضرورت شغلی دارند، مستثنی می‌شوند و تمامی مراکز خرید در اردن تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شوند. همچنین برای موارد اورژانسی پزشکی نیز شهروندان اردنی باید نیروهای امنیتی یا دفاع مدنی را مطلع کنند تا آن‌ها بر اساس استانداردها اقدامات لازم را برای حفظ سلامت آن‌ها در پیش بگیرند.

همچنین در این حکم آمده است، کسانی که از این حکم و بیانیه‌های نخست‌وزیر و وزیر دفاع در این رابطه سر باز زنند، مجازات حبس فوری تا یک سال برای آن‌ها صادر می‌شود.

پیش‌تر مراکز خرید اردن ساعات مشخصی را برای مردم این کشور جهت تامین نیازهای ضروری‌شان اعلام کرده بودند. وزارت بهداشت اردن روز پنج‌شنبه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را ۶۹ تن اعلام کرده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.