وست تگزاس اینترمدیت روز پنج شنبه که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اظهار کرده بود در حال بررسی مداخله در جنگ قیمت میان عربستان سعودی و روسیه است، ۲۳.۸ درصد رشد کرده بود که بزرگترین رشد قیمت یک روزه را تجربه کرده بود اما با تردید سرمایه‌گذاران نسبت به موثر بودن اقدامات محرک اقتصادی بانک‌های مرکزی در برابر صدمات اقتصادی شیوع ویروس کرونا نتوانست به روند افزایشی خود ادامه دهد.

با این حال شاخص قیمت نفت آمریکا روز جمعه دو دلار و ۷۹ سنت معادل ۱۱.۱ درصد کاهش پیدا کرد و در ۲۲ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۲۹.۳ درصد کاهش ثبت کرد که بزرگترین کاهش هفتگی از هفته منتهی به ۱۸ ژانویه سال۱۹۹۱ بود.

بهای معاملات آتی نفت برنت با یک دلار و ۴۹ سنت معادل ۵.۲ درصد کاهش، در ۲۶ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۲۰.۳ درصد کاهش ثبت کرد.

فیلیپ فلاین، تحلیل‌گر بازار در شرکت پرایس فیوچرز به مارکت واچ گفت: آتش‌بس میان عربستان سعودی و روسیه در جنگ قیمت با وجود اظهارات ترامپ در خصوص احتمال مداخله میان این دو کشور بعید به نظر می رسد. به نظر می‌رسد سعودی‌ها و روس‌ها آماده یک جنگ واقعی شده‌اند.

بلومبرگ روز جمعه گزارش کرد که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه حاضر نیست به اخاذی نفتی عربستان سعودی تن دهد.

در این بین، روزنامه وال استریت ژورنال پنج شنبه گذشته گزارش کرد که رگولاتورها در تگزاس که بزرگترین ایالت تولیدکننده نفت آمریکا است، در حال بررسی کاهش تولید نفت هستند. چندین مدیر نفتی در پی ریزش قیمت‌ها، از کمیسیون راه آهن تگزاس درخواست مساعدت کرده‌اند.

همچنین وال استریت ژورنال در خبر دیگری نوشت: رگولاتورهای صنعت نفت آمریکا مایل هستند در خصوص آتش‌بس نفتی میان آمریکا، عربستان سعودی و روسیه با اوپک مذاکره کنند.

بر اساس گزارش مارکت واچ، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز اعلام کرد شمار دکل‌های هفتگی نفت آمریکا هفته گذشته ۱۹ حلقه کاهش داشته و به ۶۶۴ حلقه رسیده که به منزله کاهش تولید در ماه‌های آینده خواهد بود.

در این بین قیمت معاملات آتی بنزین ۱۱.۶ درصد کاهش داشت و به ۶۰.۵۴ سنت در هر گالن رسید و ۳۲.۷ درصد کاهش هفتگی نشان داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.