سردار سیدصادق حسینی بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران کردستان با بیان اینکه مرزها در عین اینکه یک فرصت برای رونق اقتصاد و مبادلات مرزی است، اظهار داشت: این مرزها در عین حال مستعد کارهای خلاف و قاچاق هم هستند.

وی افزود: استان کردستان ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک با شمال عراق دارد که شهرستان‌های مریوان، سروآباد، سقز و کامیاران را شامل می‌شود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان ادامه داد: در شرایطی که ویروس کرونا تمامی کشورهای جهان و از جمله ایران را درگیر کرده نیاز دارویی و ملزومات مردم نیز چند برابر شده و این زمینه‌ای برای سوءاستفاده سودجویان و منفعت‌طلبان و همچنین قاچاقچیان شده است.

سردار حسینی یادآور شد: نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کردستان با اشراف اطلاعاتی و آگاهی کامل، در مرز مله‌خورد سروآباد مقادیر زیادی داروی قاچاق کشف کرده‌اند که عده‌ای سودجو می‌خواستند آنها را به خارج از کشور قاچاق کنند.

وی بیان کرد: آمپول پی‌دی برگ ۵۰۰۰ به تعداد ۸۸۸ عدد و gonal۷۵Iu به تعداد ۱۴۱ عدد و ۲۱۰ عدد قطره colecez از کشفیات سازمان اطلاعات سپاه کردستان در مرز مله‌خورد شهرستان سروآباد است که این داروها تحویل دانشگاه علوم پزشکی کردستان خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.