«قصی الانباری» یکی از مسئولان سازمان بدر در استان «الانبار» و از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق تاکید کرد که سفیر آمریکا در بغداد اصلا در وزارت خارجه عراق برای تحویل یادداشت اعتراضی به حمله نیروهای کشورش علیه مواضع الحشد، ارتش و پلیس حاضر نشده است.

الانباری در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه گفت: «با وجود اینکه سفیر آمریکا برای تحویل یادداشتی اعتراضی درباره حملات اخیر علیه الحشد، ارتش و پلیس در کربلا، بابل، صلاح الدین و الانبار احضار شده اما او در مقر وزارت خارجه حضور نیافته است».

او افزود: «سفیر آمریکا به گونه‌ای با دولت عراق برخورد می‌کند، گویی دولت عراق تحت سرسپردگی واشنگتن قرار دارد».

الانباری حضور نیافتن سفیر در وزارت خارجه عراق را دال بر بی احترامی به حاکمیت عراق خواند و گفت: «باید با این گونه رفتارهای گستاخی برخورد شود».

این رهبر سازمان بدر عراق گفت: «برخی گروه‌های سیاسی امروز در داخل پارلمان به گونه‌ای موضع گیری می‌کنند تا مانع خروج نیروهای آمریکایی شوند و اصلا حمله آمریکا به الحشد و نیروهای امنیتی برایشان اهمیتی ندارد، زیرا به دنبال منافع شخصی خودشان هستند».

وزارت خارجه آمریکا یک بار قبلا ماتیو تویلر سفیر آمریکا را فراخوانده و یادداشتی اعتراضی نسبت به حمله آمریکا علیه مواضع الحشد، پلیس در جنوب عراق را تحویل او داده بود.

جنگنده‌های آمریکایی بامداد روز جمعه ۲۳ اسفند ماه سال 1398 فرودگاه غیرنظامی در حال احداث در کربلا و چندین مقر الحشد الشعبی و پلیس و ارتش عراق را در این استان و استان‌های بابل، صلاح الدین و الانبار را بمباران کردند که  علاوه بر خسارت مالی سنگین پنج شهید و شماری زخمی برجای گذاشت.

آمریکا این حمله را در پاسخ به حمله مشکوک توسط افراد ناشناس به پایگاه محل استقرار نظامیان ائتلاف در شهر التاجی عراق انجام داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.