به گزارش رویترز، شمار مبتلایان به کووید-۱۹ از ۲۵۰ هزار نفر نیز گذشته و بیش از ۱۱ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. بانک های مرکزی و دولت های جهان هم‌زمان با وخیم‌تر شدن وضعیت به رویکرد خود برای حمایت بیشتر از بازارهای مالی ادامه می دهند.  

** سوییس

دولت سوییس اعلام کرد که برای حمایت از شرکت ها و کارکنان سوییسی در برابر پیامدهای اقتصادی کرونا، یک بسته حمایتی به ارزش ۳۲ میلیارد فرانک ( ۳۲.۵۶ میلیارد دلار) را در نظر گرفته است. دولت همچنین با عبور شمار قربانیان از ۴۳ نفر، تجمع بیش از پنج نفر را ممنوع اعلام کرد.  

آلن برست، وزیر بهداشت این کشور با بیان اینکه هنوز در خصوص قرنطینه به جمع بندی نرسیده ایم، گفت: ترجیح این است که تا حد امکان از تعطیلی کامل جلوگیری شود. باید بایستیم و نشان دهیم که از پس از این چالش برخواهیم آمد. برست هم چنین از جریمه ۱۰۰ فرانکی افرادی خبر داد که ممنوعیت تجمع را رعایت نکنند.   

** آلمان

همان طور که پیش بینی می شد، دولت آلمان اعلام کرد با توجه به شرایط اضطراری پیش آمده قصد دارد از محل مازاد بودجه خود حدود ۱۵۰ میلیارد یورو نقدینگی به اقتصاد این کشور تزریق کند.  

** انگلیس

بانک مرکزی انگلیس در نشستی اضطراری تصمیم گرفت تا نرخ بهره را مجددا کاهش دهد و به ۰.۱ درصد برساند.

این نرخ بهره که کمترین نرخ بهره ثبت شده تاریخ پولی مدرن این کشور است باعث خواهد شد حدود ۲۰۰ میلیارد پوند نقدینگی به بازارها روانه شود. انگلیس اکنون هفتمین کشور از نظر شمار تلفات کووید-۱۹ در جهان محسوب می شود.  

** استرالیا

بانک مرکزی استرالیا از برنامه‌ریزی برای خرید پنج میلیارد دلار استرالیا ( ۲.۸۷ میلیارد دلار آمریکا) اوراق قرضه به منظور حمایت از اقتصاد این کشور و کاهش آسیب های ناشی از کرونا خبر داد.

این برای نخستین بار از زمان بحران مالی ۲۰۰۹ است که این بانک دست به انجام چنین اقدامی می زند.

پیش‌تر نیز بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره را به کمترین سطح خود رسانده بود.

کارشناسان انتظار دارند، اقتصاد دو تریلیون دلاری استرالیا امسال تحت تاثیر ویروس کرونا وارد رکود شود.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.