خریداران در یک هفته گذشته که دولت انگلیس از مردم خواست در خانه بمانند و از تماس با دیگران خودداری کنند، قفسه کالاهای بسیاری از سوپرمارکتها را خالی کرده‌اند و به خرید انبوه دستمال کاغذی، پاستا و مواد غذایی منجمد پرداخته‌اند.

جورج اوستیس، وزیر محیط زیست و غذای انگلیس اظهار کرد: یک میلیارد پوند (۱.۲ میلیارد دلار) غذای اضافی در سه هفته گذشته خریداری شده و فشار شدیدی را به سوپرمارکتها تحمیل کرده است. وی در یک کنفرانس مطبوعاتی از مردم خواست در هنگام خرید مسئولانه رفتار کرده و به دیگران هم فکر کنند.

با وجود این درخواستهای مکرر، قفسه‌های سوپرمارکتهای بزرگ روز شنبه از گوشت، پاستا، غذاهای کنسروی و دستمال کاغذی خالی بود. بعضی از فروشگاهها نگهبانان بیشتری گمارده و محدوده صف ویژه ایجاد کرده‌اند.

دولت مقرراتی را برای محدود کردن تحویل مواد غذایی به سوپرمارکتها وضع کرده تا به فروشگاهها برای تامین تقاضای رو به افزایش کمک کند.

در این بین ویدیویی از یک پرستار خسته مراقبتهای ویژه از کانال خبری بی بی سی پخش شد که نشان می‌داد پس از پایان شیفت کاری خود و مواجهه با قفسه‌های خالی فروشگاه غرق در اشک شده بود. استفن پاویس، مدیر پزشکی سرویس بهداشت ملی انگلیس دراین باره اظهار کرد: همه ما باید از آنچه که روی داده است، شرمسار باشیم. اینها افرادی هستند که شاید در هفته‌های آینده نیاز داشته باشیم مراقب ما و عزیزان ما باشند.

جذب هزاران فروشنده در سوپرمارکتهای انگلیس

سوپرمارکتهای انگلیس، در پی شیوع ویروس کرونا که باعث هجوم مردم برای خرید مایحتاج ضروری شده است، به منظور پاسخگویی به سیل خریداران هزاران نفر را استخدام می‌کنند.

شرکتهای زنجیره ای تسکو، آسدا، الدی و Lidl اعلام کردند در پی افزایش تقاضای خرید که باعث خالی شدن سریع قفسه‌های کالا شده است، هزاران نفر را استخدام می‌کنند.

شرکت تسکو که بزرگترین سوپرمارکت زنجیره‌ای انگلیس است، اعلام کرد ۲۰ هزار نفر را در شعبه‌هایش استخدام خواهد کرد تا حداقل در ۱۲ هفته آینده پاسخگوی افزایش بی‌سابقه تقاضای خرید مواد غذایی و سایر کالاهای مصرفی باشند.

ناتاشا آدامز، مدیر منابع انسانی تسکو در بیانیه‌ای اعلام کرد: صفحه مشاغل تسکو ۱۴۰ هزار بازدید داشته و در روزهای آینده هزاران همکار جدید به ما خواهند پیوست.

انگلیس همچنان شاهد خرید وحشت زده مردم است که از زمان گسترش شیوع بیماری کووید ۱۹، باعث خالی شدن قفسه سوپرمارکتها شده است و سوپرمارکتها از موج خرید وحشت زده مردم تحت فشار شدیدی قرار گرفته اند.

سوپرمارکتهای انگلیس برای مقابله با موج خرید وحشت زده، برای میزان خرید کالاها توسط مصرف کنندگان محدودیت گذاشته‌اند.

شرکت آسدا اعلام کرده از میان افرادی که شغلشان را به دلیل شیوع ویروس کرونا از دست داده‌اند، بیش از پنج هزار کارمند موقت استخدام می‌کند.

شرکت الدی هم به دنبال پر کردن پنج هزار پست شغلی موقت بوده و چهار هزار کارمند دائم برای فروشگاهها و مراکز توزیع خود استخدام می‌کند.

شرکت Lidl هم با اشاره به اذحام بیش از حد خریداران، اعلام کرد حدود ۲۵۰۰ نفر را به صورت موقتی برای حضور در ۸۰۰ شعبه خود در انگلیس استخدام خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.