در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است: "شاه محمود قریشی"  در تماس تلفنی با "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وضعیت حاکم ناشی از شیوع ویروس کرونا را مورد بررسی قرار داد.

قریشی با ابراز تاسف و اندوه نسبت به جان باختن شهروندان ایرانی بر اثر کرونا و ابراز همبستگی با ملت ایران در این بحران، به استقامت و شجاعت مردم و دولت ایران در مبارزه کرونا ادای احترام کرد.

وی همتای ایرانی خود را در خصوص تلاش‌های دیپلماتیک اسلام‌آباد در سطح بین الملل جهت لغو تحریم‌ها به ویژه مواضع اخیر "عمران‌خان" نخست وزیر پاکستان قرار داد.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین به رایزنی با وزیر امور خارجه آلمان  اشاره کرد و گفت که همتای آلمانی وی اطمینان داد که موضوع لغو تحریم‌های ایران را در نشست فردای وزرای اتحادیه اروپا مطرح خواهد کرد.

قریشی ادامه داد که وی به زودی با همتایان خود در کشورهای عضو اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای جنوب آسیا (سارک) تماس گرفته و درخصوص لزوم لغو تحریم‌های ضدایرانی صحبت خواهد کرد.

تماس با گروه ۱+۵ 

وزارت امورخارجه پاکستان در بیانیه ای افزود: قریشی گفته که دولت این کشور با سفیران کشورهای گروه ۱+۵ در اسلام‌آباد ارتباط برقرار کرده و از آنان خواسته تا مواضع دولت عمران‌خان مبنی بر لغو تحریم‌های ایران را یه پایتخت‌های خود منتقل کنند.

وی ادامه داد: تحریم‌های اقتصادی علیه ایران باید لغو شود و ما این پیام را به قدرت‌های جهان مخابره کردیم.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین درباره موضوع زائران بازگشتی این کشور از ایران، اقدامات دولت برای تضمین سلامت زائران و انتقال آنان به مراکز قرنطینه و همچنین احداث بیمارستان‌های صحرایی در مرز زمینی "تفتان" سخن گفت.

وزارت امور خارجه پاکستان گفت: وزیر امور خارجه ایران از تلاش‌های اسلام‌آباد برای کمک به لغو تحریم‌های ایران و مواضع مقام‌های پاکستان به عنوان کشور دوست و برادر ایران، قدردانی کرد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.