به گزارش روزنامه رای‌الیوم اقدام دولت ایران در رد پیشنهاد دولت آمریکا برای کمک به تهران در راستای مقابله با ویروس کرونا بسیار تحسین‌برانگیز است؛ چرا که این پیشنهاد در وهله اول توهین‌آمیز بود٬ گذشته از آن نمی‌توان به نیت واشنگتن در این زمینه اعتماد کرد و مهم‌تر از همه اینکه خود ایالات متحده در حال حاضر برای مقابله با این ویروس نیاز مبرم به تجهیزات پزشکی و واکسن دارد.

«حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران با تمسخر این پیشنهاد اعلام کرد که اگر دولت آمریکا علاقه زیادی به ارائه کمک‌های به اصطلاح بشردوستانه به ملت ایران دارد؛ تحریم‌هایی که ضد این ملت اعمال کرده را بردارد که این مورد شرط اصلی برای مقابله ایران با ویروس کرونا است.

پیشنهاد کمک ایالات متحده به ایران که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از آن صحبت می‌کند٬ بسیار توهین‌آمیز است؛ چرا که این کمک‌ها از ۱۰۰ میلیون دلار بیشتر نبوده و البته همین میزان هم شامل کمک به چندین کشور است که ایران یکی از آنهاست. این به معنای آن است که در نهایت این کمک واشنگتن از چند میلیون دلار فراتر نرفته و در قالب تجهیزات دست دوم و بی‌فایده آمریکایی ارائه خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در سخنرانی تلویزیونی خود در دو روز گذشته زمانی که اعلام کرد: «آمریکا بدترین و شرورترین دشمن ماست و هرکمکی که به کشور ما ارائه کند منجر به ابقای این ویروس٬ تسریع در گسترش و جلوگیری از نابودی آن می‌شود» به خوبی دولت ایالات متحده را توصیف کرد.

این گزارش رای‌الیوم درباره شکست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و دولت آن در آزمایش داخلی و بین‌المللی ویروس کرونا نکته عجیبی ندارد؛ چرا که این دولت در مقابله با کرونا ناکام بوده و اطلاعات رسیده از ایالت‌های آمریکا همچون نیویورک درباره شرایط وخیم آنها در برابر شیوع ویروس کرونا٬ این موضوع را ثابت می‌کند.

رای الیوم در ادامه یادداشت ستون دیدگاه خود نوشت:  خدا را شکر می‌کنیم کشورهای بزرگی همچون چین و روسیه و کوبا هستند تا به کشورهای آسیب‌دیده در اثر کرونا کمک‌های لازم را برسانند؛ این کشورها با فرستادن کارشناسان و پزشکان و تجهیزات ضروری به کشورهای آسیب‌دیده٬ برای مقابله با ویروس کرونا و کاهش تلفات آن به جهان کمک می‌کنند.

این روزنامه در پایان این یادداشت نوشت: این رفتار آمریکا نیز در این شرایط٬ استکبار و نژادپرستی آن را منعکس کرده و این نظریه را که ایالات متحده متهم به ساخت و شیوع هدفمند ویروس کرونا در کشورهایی مانند چین وایران و ایتالیا است٬ تقویت می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.