حجت الاسلام و المسلمین، حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در جلسه امروز هیأت دولت، گفت: ما در روزهای گذشته مجبور شدیم بخش زیادی از اقتصاد را تعطیل کنیم و دلیل آن هم اهمیت سلامت مردم برایمان است.

وی گفت: از ۲ میلیون و چهارصد و پنجاه هزار کارمند دولت، بخش اعظم سر کار نیستند و تعطیل شدند؛ به جز یک اقلیتی در بخش بهداشت و درمان که با تمام وجود در حال کار و فعالیت هستند. ما گفتیم یک سوم کارمندان بصورت گردشی سرکار بیایدند که این کار هم به خوبی دارد انجام می‌شود.

اهم اظهارات رئیس دولت را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛ 

* در زمینه درمان و مراجعه مردم به پزشکان یک کار خوبی در کشور در حال انجام است و تقریبا داریم غربالگری می‌کنیم که چه کسانی باید در خانه بمانند و چه کسانی باید به پزشک مراجعه کنند. به حمد الله تا امروز کمبود تخت، پرستار و پزشک نداریم. 

* ۶۰ درصد تخت بیمارستانی ما در مشهد خالی است و ۳۰ درصد از تخت‌های بخش ویژه هم جای خالی دارد، دستورالعمل اولیه ما این بوده که هر کشوری می‌خواهد در زمینه مبارزه با کرونا به ما کمک کند، آن را دریافت می کنیم و هر کشوری هم از ما کمک بخواهد در حد توان به آنها هم کمک می‌کنیم.

* وزارت امور خارجه طرح نه به تحریم را راه انداخته است و تلاش بر این است که پول‌های بلوکه شده ما آزاد شود.

* همه مقامات از مردم درخواست کردند در این ایام مردم به سفر نروند، دیروز آماری که استاندار خراسان رضوی به من  داد نشان می‌دهد مردم همراهی کرده اند و استاندار خراسان رضوی گزارش داد که ۷۸ درصد سفرها در این استان کاهش پیدا کرده است. این به معنای همکاری خوب در کشور است.

*دیروز در ستاد مبارزه با کرونا بحث مفصلی شد که سختگیری‌ها باید بیشتر شود و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را وزارت بهداشت آورده بود، این امر به کمیته امنیتی اجتماعی که وزیر کشور مسئول آن است محول شد. طرحی آماده شده و تدوینش تا ظهر طول می‌کشد و این طرح تصویب و ابلاغ خواهد شد و برای سفرها مشکلات و محدودیت‌هایی را ایجاد خواهد کرد که از مردم بخواهند سریعتر به وطنشان برگردند.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.