محمد تقی‌زاده در جلسه شورای اضطراری ترافیک با اشاره به تجمیع پیشنهادات برای ارائه به شورای عالی ترافیک اظهار کرد: پیشنهادات کوتاه مدت بازه زمانی تا ۱۵ فروردین را شامل می‌شود و تصمیمات و پیشنهادات بلندمدت برای بعد از آن اتخاذ می‌شود.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از شیوع کرونا، ممنوعیت تردد به خارج از استان و همچنین ممنوعیت در درون استان باید اعمال شود؛ ضمن اینکه یکی از پیشنهادات اعمال جریمه است که این پیشنهادات بررسی و به شورای عالی ترافیک ارائه می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران افزود: به سبب تداخل استان تهران با البرز باید محدودیت‌های این دو استان به صورت مشترک لحاظ شود چرا که تلاقی و تعاملات به شدت بالایی بین این دو استان وجود دارد.

تقی‌زاده همچنین تصریح کرد: استان تهران همواره الگو است و به لحاظ تمرکز سیاسی، اداری و اقتصادی بسیاری از خدمات ملی در این استان ارائه می‌شود بنابراین باید تمهیدات و پیشنهاداتی ارائه کنیم که اگر محدودیت ایجاد شود در مواقع اضطراری امکان خدمت‌رسانی به مردم تمام استان‌ها فراهم شود.

وی همچنین تأکید کرد: زمانی که تعطیلی برخی از اصناف اعلام می‌شود، اصناف موظف به اجرای آن هستند از اینرو سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات، فرمانداری‌ها و نیروهای انتظامی باید با متخلفین برخورد و نسبت به پلمب واحدهای متخلف اقدام کنند ضمن اینکه دستگاه قضایی هم پشتیبانی لازم را در این زمینه به عمل می‌آورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.