این بیانیه که در تارنمای فرودگاه منتشر شده می‌افزاید: در این مقطع و در شرایطی که با اوضاع بی سابقه‌ای روبرو هستیم، این تصمیم مسؤولانه‌ای برای حفظ ایمنی و سلامتی کارکنان، مسافران و آنهایی است که با فرودگاه در تماس هستند.  

فرودگاه لندن سیتی، پنجمین فرودگاه پرتردد پایتخت انگلیس است که سال گذشته بیش از پنج میلیون مسافر را جابه‌جا کرد. این فرودگاه در شرق لندن و به فاصله کمی از مراکز و مؤسسات بین المللی مالی قرار دارد.

این تصمیم در پی آن گرفته شد که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با اعلام وضع اضطراری از مردم این کشور خواست؛ برای مقابله با کرونا از خانه بیرون نروند.

وی افزود که افراد، تنها در شرایط اضطراری قادر به خروج از خانه هستند و باید فاصله ایمنی ۲ متری را حفظ کنند.

دولت درباره تعطیلی فرودگاه‌ها دستورالعملی را صادر نکرده اما وزیر امور خارجه انگلیس از تمام اتباع این کشور که به خارج سفر کرده‌اند خواست تا بلافاصله به کشور بازگردند.

دومینیک راب با بیان اینکه بیشتر خطوط هواپیمایی در سراسر جهان پروازهای خود را به حال تعلیق در آورده و فرودگاه‌ها بدون اطلاع قبلی در حال بسته شدن هستند، تصریح کرد: اگر خارج از کشورید، زمان برای بازگشت به کشور اکنون است اگر هنوز قادر به این کار هستید.

او هفته پیش نیز با اشاره به گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان و غیرقابل پیش‌بینی بودن وضع سفرهای خارجی، به شهروندان این کشور توصیه کرد تا ۳۰ روز آینده از انجام تمام سفرهای غیرضروری از کشور اجتناب کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.