به گزارش تارنمای "یی سی" چین، «گنگ شوانگ» روز پنجشنبه افزود: چین بارها اعلام کرده مخالف «انگ زدن» به دیگران در این باره و اعلام منشاء بیماری است و دیدگاه چین در این موضوع تغییری نکرده است.

وی به دنبال توئیت اخیر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که در آن به ویروس کووید ۱۹ اشاره کرده است، گفت: کرونا مرز و نژاد نمی شناسد و راه مبارزه با آن تلاش های جمعی است.

این سخنگو از آمریکا نیز دعوت کرد بر روی تلاش های خود متمرکز شود و با منابعی که در اختیار دارد از شیوع کرونا پیشگیری کند.

گنگ شوانگ درباره اظهارات اخیر «مایک پمپئو»  وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه چین اطلاعات ویروس کرونا را در اختیار جهان قرار نداده است، گفت: نباید موضوع همه گیری را سیاسی کرد و به دیگران «انگ و اتهام» زد.

وی اظهارات این مقام آمریکایی را محکوم کرد و افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا موضعی شفاف داشته ایم و به شکل مشخص اطلاعات را در اختیار دیگر کشورها و مناطق از جمله آمریکا قرار داده ایم.

بنا به این گزارش چین نزدیک به ۲۰ کنفرانس ویدیویی با حضور کارشناسان و مسئولانی از ۱۰۰ کشور جهان برگزار کرده و تجربیات و اطلاعات خود را در اختیار آنها قرار داده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: ما همچنان در این زمینه با دنیا همکاری خواهیم کرد و تجربیات و نسخه های تجویزی و دانش مربوط به ویروس کرونا را با جهان تقسیم خواهیم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.