به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا اعلام کرد که دادگاهی در نیویورک، «نیکلاس مادورو» رییس جمهوری ونزوئلا را به همراه رییس مجلس موسسان، رییس سابق اطلاعات ارتش و دو تن از فرماندهان پیشین ارشد ارتش این کشور را به قاچاق مواد مخدر متهم کرده است.

«جفری برمن» دادستان دادگاه نیویورک گفت که محکومیت مادورو براساس این اتهام دست کم ۵۰ سال زندان و حداکثر حبس  بابد خواهد بود.

همزمان، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن ۱۵ میلیون دلار جایزه برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا محکومیت مادورو شود و ۱۰ میلیون دلار نیز برای هر یک از دیگر مقام‌های ارشد ونزوئلا تعیین می‌کند.

مقام‌های آمریکایی مدعی هستند که مادورو رییس یک گروه قاچاق کوکایین موسوم به «کارتل خورشیدها» بوده و چندین مقام ارشد ارتش و قوه قضاییه ونزوئلا نیز در این گروه دست داشته‌اند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان پیشتر گزارش داده بود که آمریکا قصد دارد ونزوئلا را به عنوان دولت حامی تروریسم شناسایی کرده و اتهام‌های مرتبط با مواد مخدر علیه مادورو مطرح کند.

به گزارش ایرنا، تداوم فشارهای آمریکا بر دولت ونزوئلا برای تضعیف جایگاه مادورو در حالی است که تقریبا همه کشورهای جهان با بحران شیوع ویروس کرونا درگیری هستند و ونزوئلا همزمان با بحران اقتصادی و سیاسی نیز دست و پنجه نرم می‌کند.

دولت ونزوئلا برای پیشگیری از شیوع کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد و زندگی مردم این کشور، خواستار ۵ میلیارد دلار وام از صندوق بین‌الملی پول شده، اما اقدامات آمریکا مانع تسریع در روند ارایه این تسهیلات است.

بسیاری از کشورها جهان و سازمان‌های بین‌المللی از آمریکا خواسته‌اند در بحران شیوع کرونا تحریم‌های خود علیه ایران و ونزوئلا را لغو کند، اما واشنگتن با بی‌توجهی به جان انسان‌ها، بر سرعت تروریسم اقتصادی خود افزوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.