حسین فرشیدی امشب در گفت‌وگو با بخش خبر شبکه خلیج‌فارس گفت: از زمان شروع خطر اپیدمی تاکنون، ۱۱۳۳نفر به‌عنوان بیمار حاد تنفسی (آنفلوانزا، ذات‌الریه، مشکوک به کرونا و ...) در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند که از این تعداد ۹۹۱ نفر پس از طی دوره‌ درمان و بهبودی ترخیص شده‌اند و ۸۴ نفر نیز بستری هستند.

وی افزود: تاکنون از ۷۴۳ نفر به‌علت مشکوک بودن ابتلا به کرونا، نمونه‌گیری شده که نتیجه‌ آزمایش ۵۵۰ نفر منفی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: طی یک روز اخیر نتیجه‌ آزمایش کرونای  ۶ نفر دیگر از بیماران در هرمزگان مثبت اعلام شد و براین‌اساس شمار مبتلاشدگان قطعی به کرونا در استان به ۱۷۳ نفر رسید.

دکتر فرشیدی تصریح کرد: از بین مبتلایان جدید ۵نفر در بندرعباس و ۱ نفر در میناب هستند و از مجموع ۱۷۳ بیمار مبتلاشده به کرونا تاکنون ۱۵۲ نفر از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۱۳ نفر فوت کرده‌اند و  ۸ نفر نیز هم‌اکنون در بستری هستند.

وی توزیع پراکندگی شمار مبتلاشدگان به کرونا در شهرستان‌های هرمزگان را ۸۶ نفر در بندرعباس، ۳۵ نفر در کیش، ۱۹ نفر در قشم، ۱۱ نفر در میناب، ۷نفر در بندرلنگه، ۵نفر در حاجی‌آباد، ۴نفر در رودان، ۲ نفر در پارسیان، ۲ نفر در بستک، ۱نفر در بندرخمیر و یک‌نفر در جاسک عنوان کرد و بیان داشت: یک مبتلای اهل بندرعباس به اشتباه در آمار بندرخمیر ثبت شده بود که اصلاح شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.