مقامات رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه خبر دادند که این رژیم  در راستای هماهنگی فعالیت‌ها برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا، پناهگاه جنگی را در تپه‌های شهر قدس اشغالی گشوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رژیم صهیونیستی این پناهگاه  زیرزمینی را با نام «مرکز مدیریت ملی» بیش از یک دهه پیش به دلیل آنچه نگرانی از برنامه هسته‌ای ایران و تبادل موشک با حزب الله لبنان و جنبش فلسطینی حماس خوانده، ساخته است.

به گفته مقامات صهیونیست این پناهگاه شامل منازل و امکاناتی برای رهبران این رژیم است و از مقر کابینه رژیم صهیونیستی در بیت المقدس و تپه‌های غربی منتهی به تل‌آویو می توان به آنجا دسترسی داشت.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام صهیونیست که خواست نامش فاش نشود، آورده است:«این پناهگاه  ابزار دیگری برای مدیریت، نظارت و ردیابی ویروس کرونا است. ما می‌دانیم که این بحران برای مدت طولانی با ما خواهد بود».

ارتش رژیم صهیونیستی امروز جمعه نیز اعلام کرد که نیروهای خود را برای کمک به پلیس در گشت‌های خیابانی و کنترل تعطیلی بازار و در خانه ماندن مردم با هدف مهار ویروس کورونا مستقر می‌کند.

از سوی دیگر «نفتالی بنت» ویر جنگ رژیم صهیونیستی اقدام این رژیم در گشودن پناهگاه جنگی را کم اهمیت خواند و گفت:« این پناهگاه اصلا ارتباطی با بحران کرونا ندارد زیرا ما زیر حمله موشکی نیستیم که نیاز باشد به زیر زمین برویم».

وزیر نیروی رژیم صهیونیستی هم پیش از این گفته بود که پناهگاه فایده چندانی برای جلوگیری از ابتلای به کرونا ندارد زیرا کار پناهگاه حفاظت در برابر بمباران است نه اینکه در برابر میکروب ها از انسان محافظت کند.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی صبح امروز جمعه از شناسایی ۳۴۲ مورد جدید مبتلای قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در سرزمین‌های اشغالی خبر داد و گفت: «در مجموع تاکنون سه هزارو ۳۵ نفر در اسرائیل به کرونا مبتلا شده‌اند که ۱۰ نفر آنها جان باختند».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.