۱۱ سناتور حزب دموکرات در نامه‌ای خطاب به مایک پامپئو وزیر خارجه و استیو منوشین وزیر خزانه داری آمریکا خواستار کاهش تحریم های ایالات متحده علیه ایران و ونزوئلا شدند.

این سناتورهای دموکرات با اشاره به سرعت شیوع ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در دو کشور ایران و ونزوئلا و اینکه تحریم ها باعث ایجاد مانع در ارسال اقلام درمانی مورد نیاز شده خواستار این شدند که تحریم های آمریکا علیه این دو کشور به طور موقت برداشته شود.

علیرضا میریوسفی سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد روز جمعه گفت: اعمال تحریم های جدید در حالی که ایرانیان در حال مبارزه با همه گیر شدن Covid۱۹ هستند و در بحبوحه افزایش تعداد طرفداران خاتمه دادن به تروریسم اقتصادی علیه ایران که شامل روسای دولت ها و نمایندگان مجلس (از جمله ایالات متحده آمریکا)، مقامات سازمان ملل و سازمان های غیردولتی، به سادگی نمونه دیگری از یک سیاست غیر انسانی آمریکا هدایت شده توسط "وزیران نفرت" به سمت ایران است.

دبیرکل سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی و کمیساریای عالی حقوق بشر به همراه روسیه، چین، پاکستان، انگلیس، عراق، ونزوئلا، نیکاراگوئه، کره شمالی و کوبا تلاش‌های دیپلماتیک گسترده ای برای لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا در شرایط همه‌گیری ویروس جدید کرونا انجام داده‌اند.

هشت کشور هم در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل، شرایط فعلی را زمانی برای چندجانبه‌گرایی و مقابله با اقدامات یکجانبه آمریکا دانسته‌اند و تصریح کرده‌اند تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران، خلاف منشور ملل متحد و مصوبات متعدد مجمع عمومی این سازمان دانسته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.