حجت الاسلام و السملمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا ضمن تبریک سالروز میلاد با حضرت امام حسین (ع) گفت:  امام حسین (ع) امام احسان، امام اکرام و امام توجه به گرفتاران بود و حتی رحم و شفقت و مهربانی را از دشمنان خود دریغ نمی‌کرد و در موقع رسیدن به نزدیک سرزمین کربلا وقتی لشکر روبرو متوقف کرد از راهش وقتی دید تشنه هستند به آنها آب داد و حتی به اسب‌های آنها آب داد.

وی افزود: امسال عیدی مردم به عزیزانشان و فرزندانشان و دوستان و اقوام عیدی بزرگتری است، همکاری که مردم و بزرگوار برای عبور از این مشکل انجام می‌دهند، به نظر من بالاترین عیدی است که پرداخت می‌شود. 

روحانی گفت: در حوادث این چند روزی که مردم گرفتار ویروس کرونا بودند، پایه های بهداشتی و درمانی کشور ما آنچنان مستحکم است که نه تنها تا امروز تاب آوری کرده است خدای نکرده چند هفته طولانی شود و یک اوجی هم بگیرد بیمارستان ها و پزشکان و پرستاران ما این آمادگی را برای درمان و رسیدگی دارند.

اهم اظهارات رئیس دولت دوازدهم را به نقل از ایرنا و فارس بخوانید؛

*خدا را شاکریم که ما جزو کشورهایی نیستیم که بیماران ما در راهروهای بیمارستان‌ها روی زمین افتاده باشند، یا آنقدر فوتی‌ها زیاد باشد که مانند برخی کشورها جنازه‌ها را با کامیون‌های یخچال دار جابجا کنند.

* این شکر گذاری در پیشگاه خداوند دارد. کار بزرگی است که ملت و ملت و کادر درمانی ما انجام داده است. در طول این ۶ سال اینقدر پایه های سلامت را مستحکم کردیم که امروز هرکس به کرونا مبتلا می شود و وارد بیمارستان می شود ۹۰ درصد را دولت و بیمه پرداخت میکند و او فقط ده درصد را پرداخت می کند.

*{ با اشاره به ضروی بودن اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی}: اگر مردم همکاری نکنند به جایی نمی‌رسیم.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.