این روز‌ها که در خانه هستید و به دلیل شیوع ویروس کرونا نمی‌توانید از وسایل ورزشی عمومی در پارک‌ها استفاده کنید و به باشگاه ورزشی بروید، بهتر است برای داشتن اندامی زیبا و جسمی سرحال ورزش کردن را ترک نکنید. عدم تحرک و نشستن زیاد باعث چاقی و ضعیف شدن اسکلت بدن می‌شود. یکی از وزش‌هایی که به راحتی می‌شود در خانه تمرین کنید حلقه زدن است.

حلقه مدرن هولا توسط Arthur K. "Spud" Melin و Richard Knerr در سال ۱۹۵۸ ابداع شد. جالب است بدانید در ابتدا جنس حلقه از جنس گیاهان سختی مانند بید و خیزران بود، اما اکنون تغییر پیدا کرده است و از جنس پلاستیک فشرده است.

با ورزش هولاهوپ در خانه سلامت باشید

ورزش هولاهوپ یا همان حلقه زدن از جمله ورزش‌هایی است که بیشتر کودکان علاقه زیادی به آن دارند و از آن به عنوان سرگرمی استفاده می‌کنندT ورزشی که حین تفریح و لذت بخش بودنT ۳۰ عظله بدن را درگیر می‌کند و برای سلامت قلب نیز مفید است.

حلقه را تاب دادن و به عقب جلوبردن کمر باعث می‌شود چربی سوزی رخ دهد و سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند. این ورزش همه اعضای بدن را در گیر می‌کند و می‌شود گفت با هر روز حلقه زدن از بدنی خسته و فرسوده در امانید همچنین یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن چربی‌های دور شکم حلقه زدن است.

قطر حلقه چرخش آن را بهتر می‌کند شاید برای شما پیش آمده است که نتوانید حلقه بزنید و مدام از کمرتان می‌افتد، قطر حلقه تاثیر زیادی در راحت چرخاندن آن به دور کمر را دارد. هر چه قدر قطر حلقه بزرگ‌تر باشد راحت‌تر در کمرتان می‌چرخد.

برای حلقه زدن، به داخل حلقه بروید و حلقه را ابتدا به کمرتان تکیه دهید سپس با حرکت همزمان کمر به جلو و عقب حلقه را رها کرده سپس دستانتان را به حالت آزاد قرار دهید و چرخش حلقه را ادامه دهید. چنانچه حلقه از کمرتان افتاد دوباره تکرار کنید شرط اینکه حلقه زن ماهری شوید تمرین مداوم و توجه به اصول ورزش است.

نکته جلب توجه این است که اگر چپ دست هستید حلقه را در جهت عقربه‌های ساعت و در صورت راست دست بودن بر خلاف گردش عقربه‌های ساعت. بچرخانید تا راحت‌تر ورزش کنید .با یک ساعت حلقه زدن ۴۰۰ کالری سوخته می‌شود.

نکته مهم در خصوص حلقه زدن این است که به هیچ عنوان با گردن حلقه نزنید که موجب آسیب به استخوان و مهره‌های گردن خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.