حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در جلسه هیات دولت، حفظ سلامت و امنیت و تداوم چرخه تولید  را از جمله اصولی دانست که تصمیمات بر اساس آنها اتخاذ می شود.

او در این جلسه اشاراتی تلویحی به انتقادات مخالفان دولت نیز داشت و گفت: از همه آنهایی که بیرون صحنه تصمیم‌گیری هستند که البته ممکن است مقامی داشته باشند یا دو سه ماه آینده مقامی پیدا کنند خواهش می‌کنم که کمک کنند. شرایط ما شرایط مرید جمع‌کردن نیست. شرایط ما شرایط جنگ سیاسی نیست.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما بحث حزبی، قومیتی و حتی ملیتی نداریم. کرونا، مسئله گسترده جهانی است ما می‌خواهیم از این مسئله عبور کنیم. لذا محدودیت‌هایی که وضع می‌کنیم نمی‌تواند آنقدر حداکثری باشد که قابل اجرا نباشد و در عین حال نمی‌تواند آنقدر حداقلی باشد که تأثیر لازم را نگذارد. باید بین حداقل‌ها و حداکثرها راه میانه را برگزینیم و بر آن مبنا عمل کنیم.

روحانی گفت: خواهش من این است که دستاوردهای بزرگ را در سایه این رنج و مشقت نادیده نگیریم. این بیماری برای مردم رنج‌آور بود. برای مردم مشکل آفرید. بسیاری عزیزانشان را از دست دادند. پزشکان و پرستاران ایام سختی را می‌گذرانند اما آثار خوبی وجود داشت که ما نباید اجازه دهیم این آثار خوب از بین رود مثلا از خلال این بیماری، وحدت و انسجامی به وجود آمد که نباید بگذاریم از بین رود. در این ایام دلها مهربان و متوجه خداوند و متوجه کمک به یکدیگر شد. ما امروز این سرمایه‌ اجتماعی را پیدا کردیم. این سرمایه به نفع همه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.