وحید قبادی دانا در جمع خبرنگاران گفت: با تخصیص بخش دیگری از بودجه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت توسط سازمان برنامه و بودجه و همکاری سازمان هدفمندی یارانه‌ها مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال برای اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: بر این اساس این مبلغ روی کارت بانکی ۱۹۱ هزار خانوار از جامعه هدف سازمان بهزیستی که افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید بوده‌اند، شارژ شد. 

به گفته وی این افراد شامل دهک‌های درآمدی یک، دو و سه هستند و شارژ این مبلغ به‌طور سه ماهه بوده است.

قبادی دانا با بیان اینکه این مبلغ روی کارت این عزیزان شارژ شده است، گفت:  مبلغ واریزی بر اساس بعد خانوار بین ۳۶۰ هزار تومان تا ۴۸۰ هزار تومان و این مبلغ علاوه بر مستمری آنان است.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت بودجه این مبلغ به خانوارهایی اختصاص پیدا کرده است که دارای معلولین دارای معلولیت شدید و خیلی شدید یعنی بیشترین شدت معلولیت هستند همچنین کمترین میزان درآمد را هم دارند و به عبارتی نیازمندترین خانوارها هستند.

رییس سازمان بهزیستی تاکید کرد: در اوضاع سخت اقتصادی و در شرایطی که شیوع ویروس کرونا باعث رکود و سخت‌تر شدن شرایط شده این کمک هزینه معیشتی می‌تواند حداقل‌هایی را برای خانوارهایی که به شدت دچار معلولیت و به شدت نیازمند هستند، تامین کند تا یک سری از مایحتاج اولیه را تهیه کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.