محمد جعفری مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی  با اعلام این خبر گفت: با توجه به شرایطی که ستاد ملی مقابله با کرونا برای کشور در نظر گرفته و این که هنوز اعلام نکرده است شیوع این بیماری چه زمانی قابل کنترل خواهد بود، هیئت رییسه مجلس راهکارهای مختلفی را دنبال کرده تا جلسات مجلس با رعایت الزامات پزشکی این ستاد برگزار شود.

جعفری افزود: هیئت رییسه مجلس تصمیم دارد جلسه علنی آینده را با حضور نمایندگان در صحن برگزار کند؛ اما با توجه به الزامات پزشکی ستاد مقابله با کرونا و منع های صریحی که تا کنون از سوی این ستاد صورت گرفته، راه حل های جایگزین پیش بینی شده که یکی از آنها فناوری دیجیتالی دو سویه و دیگری، استفاده از تلکنفرانس تلویریزیونی با همکاری سازمان صدا و سیماست.

مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس افزود: زیر ساخت برگزاری جلسات علنی مجلس با استفاده از تلکنفرانس تلویزیونی و ارتباط با نمایندگان در تهران و سایر استان ها با همکاری سازمان صدا و سیما در حال فراهم شدن است.

مشاور رییس مجلس اضافه کرد: تلکنفرانس تلویزیونی، با تلفیقی از حضور و ارتباط غیر حضوری نمایتدگان برای تشکیل جلسات علنی مجلس به زودی آماده بهره برداری خواهد شد.

جعفری در پایان از همکاری سازمان صدا و سیما در تدارک این زیر ساخت قدردانی کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.