اسدالله عباسی امروز با اشاره به برگزاری جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در هفته آینده اظهار کرد: بنابر درخواست وزیر بهداشت مبنی بر تعطیلی دوهفته‌ای جلسات علنی مجلس، هیئت‌رئیسه با این پیشنهاد موافقت کرد و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده جلسات علنی مجلس در سال جدید برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دستور کار جلسه علنی مجلس در هفته آینده گفت: در این دوهفته‌، جلسات مجلس به‌صورت دیجیتالی دوسویه برگزار می‌شد و اگر نمایندگان در جلسه علنی مجلس در هفته آینده حضور گسترده پیدا کنند، در روز چهارشنبه هفته آینده رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در صحن علنی بررسی می‌شود.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین دغدغه کشاورزان در آغاز فصل زراعی را مسئله تأمین آب دانست و بیان کرد: با توجه به نزدیک بودن به کشت برنج و آغاز فصل زراعی مسؤولان وزارت نیرو و استانی آب زراعی کافی را در اختیار کشاورزان قرار داده و هم‌چین مسؤولان جهاد کشاورزی بهترین نوع بذر به شالی‌کاران دهند تا امسال میزان برداشت برنج در کشور افزایش پیدا بکند.

عباسی با اذعان به اینکه در سال جدید از واردات برنج در فصل برداشت جلوگیری می‌شود، تصریح کرد: در سال گذشته با اقدامات اندیشیده شده واردات برنج بعد از عرضه برنج کشاورزان به بازار اتفاق افتاد که امسال هم قطعاً این‌گونه است و از واردات برنج در فصل برداشت جلوگیری می‌شود تا کشاورزان برنج را باقیمتی مناسب به بازار عرضه کنند.

وی با تأکید بر تولید نیمی از چای مصرفی خشک کشور در استان گیلان افزود: میزان مصرف چای در کشور ۱۰۰ هزار تن است که در سال‌های گذشته به میزان تولید ۵۰ هزار تن هم رسیده بودیم و باسیاست‌های غلط بعضی از دولت‌ها، باغداران باغات چای خود را ول کرده و به شغل‌های دیگر مشغول شدند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان یکی از مشکلات چای در سال گذشته را عدم تعادل در قیمت چای خشک و برگ سبز چای برشمرد و بیان کرد: در سال ۹۸ تنها ۲۵ هزار تن چای در گیلان تولید شد که قیمت‌گذاری آن مناسب بود ولی مصرف‌کننده به علت افرایش قیمت زیاد چای خشک با مشکل مواجه شد که تنها دلیل آن عدم تعادل مناسب در قیمت‌گذاری برگ سبز چای و چای خشک بود‌ه است.

عباسی از افرایش ۵۰ درصدی قیمت برگ سبز چای در سال جدید افزود: با پیگیری‌های مجمع نمایندگان استان گیلان و همچنین نمایندگان استان‌های چای‌خیز و با مساعدت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور، قیمت برگ سبز چای درجه‌دو ۵۰ درصد و درجه‌یک با افزایش ۲۸ الی ۳۰ درصد افرایش پیداکرده است.

وی با اعلام قیمت چای مصوب در شورای اقتصاد کشور بیان کرد: با تصمیم شورای اقتصاد قیمت برگ سبز چای درجه‌یک چهار هزار و ۶۰۰ و درجه‌دو به سه هزار و ۳۰۰ تومان قیمت‌گذاری شد.

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی حق سهم کارخانه‌داران را ۷۵ درصد اعلام کرد و گفت: بر اساس مصوبه صورت گرفته حق السهم کارخانه‌داران ۷۵ درصد اعلام شد که ۲۵ درصد بعدی توسط دولت و مابقی از افزایش صندوق اعتبارات توسعه چای پرداخت می‌شود.

عباسی با بیان اینکه از شورای اقتصاد انتظار داریم در قیمت‌گذاری چای تجدیدنظر کند، اظهار کرد: به نظر من باید قیمت برگ سبز چای درجه‌یک هفت هزار و درجه‌دو پنج هزار تومان و همچنین به همان نسبت چای خشک درجه‌یک بین ۴۰ تا ۵۰ و درجه‌دو بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شود تا از این طریق از سوءاستفاده برخی دلالان چای جلوگیری شود.

وی با اشاره به عدم تعادل در قیمت‌گذاری چای توسط شورای اقتصاد تصریح کرد: با قیمت‌گذاری که شورای اقتصاد انجام داده است ظلمی بزرگ به چای‌کار و مصرف‌کننده وارد می‌شود زیرا با این شرایط باید قیمت چای خشک درجه‌یک بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان باشد درحالی‌که اکنون دو الی سه برابر شده است.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی یکی از وظایف سازمان چای را ساماندهی چای دانست و بیان کرد: باید به سازمان چای اختیارانی داده شود تا از این طریق میزان واردات و تولید را بررسی و قیمت‌گذاری کند زیرا فرهنگ مصرف چای در کشور با افزایش مواجه بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.