حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی درباره پروتکل‌ها و محدودیت‌ها بعد از ۲۰ فروردین گفت: محدودیت‌های سختگیرانه که تا ۱۵ فروردین اعلام شده بود تا ۲۰ فروردین ماه تمدید شد اگرچه هنوز آمارها و گزارش‌های تحلیلی به ستاد نرسیده است و قرار است تا وزارت بهداشت تا ۱۴ فروردین ارسال کند اما ستاد این شرایط سخت گیرانه را تا ۲۰ فروردین ۹۹ تمدید کرد.

رییس جمهوری افزود: قرار شد وزارت بهداشت و کشور نهایتا تا فردا گزارش‌ها و پیشنهادها را آماده و اعلام کنند و ما در جلسات بعدی در این زمینه تصمیم می گیریم. البته به طور طبیعی ما صبح یکشنبه جلسه داریم ولی اگر زودترهم آماده شد ستاد فوری جلسه تشکیل می‌دهد و تصمیم گیری می‌کند زیرا برای مردم و اطلاع رسانی در صداو سیما، آموزش و پرورش وآموزش عالی و والدین و خانواده ها مهم است که چه زمانی و چگونه سر کار خود حاضر شوند. تلاش می کنیم تا اوایل هفته آینده در این زمینه تصمیم گیری و تصمیم را اعلام کنیم.

وضعیت در ۲۳ استان نسبتا خوب است

روحانی در ادامه به وضعیت استانها اشاره کرد و گفت: براساس گزارش‌های وزارت کشور، استانداران و وزارت بهداشت، امروز شرایط استان‌های کشوریکسان نیست، شرایط در برخی از استان‌ها نسبتا خوب و در برخی دیگر شرایط خوب نیست و مشکلاتی دارند.

رییس جمهوری افزود: بر اساس گزارش وزارت بهداشت، در ۲۳ استان وضعیت خوب و شرایط قابل قبول است. عده‌ای مبتلا و عده‌ای بستری شده‌اند و این تعداد آمار پایینی است، باید دو تصمیم متفاوت برای استان‌ها بگیریم؛ برای استان‌هایی که شرایط بهتری دارند فعالیت‌های کاری و اقتصادی زودتر آغاز شود و چند استان باقی مانده که شرایط متفاوتی دارند با تاخیر چند روزه فعالیت خود را آغاز کنند و یا اینکه تصمیم بگیریم فعالیت در تمام کشور و استان‌ها همزمان و یکسان آغاز شود و یکجا اعلام می شود که قرار شد در یکی دو روز آینده در این زمینه تصمیم بگیریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.