حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: امروز مصوب کردیم که محل هایی که تست می گیرند و از نظر بالینی متوجه می‌شوند که فرد به ویروس کرونا مبتلا شده است، باید در وهله نخست به فرد نزدیک فرد مبتلا یعنی خانواده همسر و غیره اطلاع دهند تا خانواده نیز مطلع باشند که این فرد مبتلا شده است و دوم اینکه باید حتی به محل کار فرد مبتلا وضعیت ابتلای فرد به کرونا اطلاع رسانی شود.

روحانی ادامه داد: موضوع مهمی که امروز مطرح شد این است که اکنون شرایط در استانها از لحاظ ابتلا به این ویروس یکسان نیست. بعضی از استان های ما شرایط خوب و خیلی خوب داشته و برخی دیگر از استان ها نیز شرایط مشکلی دارند. طبق اعلام وزارت بهداشت ۲۳ استان در وضع خوب و شرایط قابل قبولی قرار دارند. یعنی یک عده مبتلا و بستری می‌شوند و از آن سو عده‌ای ترخیص اما اعداد پایین است بنابراین آیا ما دو تصمیم بگیریم یا یک تصمیم؟

وی تصریح کرد: برای استانهایی که شرایط بهتری دارند، تصمیم بگیریم که زودتر فعالیت‌های خود از جمله فعالیت اقتصادی و اجتماعی و... آغاز کنند و استان‌هایی که شرایط متفاوتی دارند با تاخیر چند روزه این کار را صورت دهد که ظرف امروز یا فردا تصمیم‌گیری می‌کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر کسی از ابتلای به این ویروس آگاه شد حتما با الزام خودش را باید قرنطینه کنند و اگر حال وی وخیم است به بیمارستان مراجعه کند اگر شرایط بیماری وی خفیف تر است باید خود را قرنطینه کند و از منزل خارج نشود. شاید ۸۰ درصد مردم به بیماری مبتلا باشند و علامت آن چنانی نداشته باشند اما در عین حال می توانند ناقل باشند و ویروس را به دیگران منتقل کنند اگر می توانند در منزل امکانات قرنطینه در یک اتاق را فراهم کنند، انجام دهند اگر ندارند و حالشان وخیم است در بیمارستان درمان خود را ادامه دهند. اما اگر بیماری خفیف است در نقاهتگاهی که در شهر است بروند خود را معرفی کنند و برای مدت ۱۰ تا ۱۵ روز به عنوان قرنطینه استراحت کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.