به نوشته روزنامه «گاردین»، ترامپ در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت: «آن‌ها (دموکرات‌ها) سطحی از میزان رأی را دارند که اگر با آن (اصلاح شیوه رأی‌گیری) موافقت شود، دیگر هرگز در این کشور هیچ جمهوری‌خواهی انتخاب نخواهد شد».

ترامپ در ادامه گفت، دموکرات‌ها چیزهایی درباره تعداد روزهای انتخابات و کارهایی که باید انجام شود در نظر دارند که ربطی به کارگرانی که کارشان را از دست داده‌اند و شرکت‌هایی که باید نجات داده شوند ندارد.

دموکرات‌ها در تلاش هستند اصلاحاتی را در برگزاری انتخابات اعمال کنند. رأی‌گیری اینترنتی، ثبت‌نام یک روزه و برگزاری زودهنگام انتخابات در برخی ایالت‌ها  به‌خاطر شیوع ویروس کرونا از جمله این اصلاحات پیشنهادی هستند.

حزب دموکرات آمریکا جمهوری‌خواهان را به سخت کردن روال انتخابات به‌منظور کنار گذاشتن اقلیت‌ها، مهاجران، جوانان و دیگر گروه‌ها از انتخابات متهم می‌کنند. سخنان ترامپ نشان می‌دهد که جمهوری‌خواهان به‌خوبی می‌دانند موانعی که در روال رأی‌گیری وجود دارد تا چه اندازه در بقای سیاسی آن‌ها نقش دارد.

کمیته ملی دموکراتیک آمریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد این سخنان ترامپ نشان می‌دهد که سرکوب رأی‌دهندگان یکی از ترفندهای او برای انتخای مجدد به‌عنوان رئیس جمهور است.

بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده درباره انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا که توسط فاکس نیوز انجام شده است، «جو بایدن» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشروی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری، به میزان ۹ درصد از ترامپ جلوتر است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین شب گذشته بعد از گفت‌وگوی تلفنی خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به خبرنگاران گفت که مسکو یک هواپیما تجهیزات پزشکی به آمریکا در راستای مقابله با ویروس کرونا ارسال کرده است. 

وی افزود: «باید بگویم که ما روابط خیلی خوبی با بسیاری از کشورها داریم. چین تعدادی پرسنل اعزام کرده است. روسیه هم یک هواپیمای خیلی خیلی بزرگ با بار اقلام مختلف از جمله تجهیزات پزشکی برای ما ارسال کرده است. خیلی خوب است.» 

وی از بیان جزئیات بیشتر درباره کمکهای روسیه به آمریکا خودداری کرد. 

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که برخی کشورهای دیگر نیز چیزهایی برای فرستاده‌اند که من را خیلی شگفت زده کرده است.

 کاخ کرملین روسیه روز دوشنبه از تماس تلفنی رئیس جمهور روسیه و رئیس جمهور آمریکا درباره بحران شیوع ویروس کرونا و همکاری دو کشور برای مقابله با آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «سران دو کشور نگرانی عمیق خود درباره حجم شیوع جهانی ویروس کرونا را ابراز داشتند. آنها همدیگر را در جریان اقدامات خود برای مقابله با این تهدید که در روسیه و آمریکا اعمال شده، قرار دادند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.