خبرگزاری آناتولی گزارش کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی او، امروز (سه‌شنبه) در گفت‌و‌گویی تلفنی مهم‌ترین تحولات منطقه، مسائل مربوط به ویروس کرونا را افزون بر برخی مسائل دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وبگاه خبری شبکه الجزیره نیز به نقل از کاخ سفید گزارش کرد که ترامپ و اردوغان در این گفت‌و‌گوی تلفنی بر اهمیت پایبندی کشورهای درگیر جنگ -بویژه سوریه و لیبی- به آتش‌بس توافق کردند.

ولادمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه شامگاه پنجشنبه (۱۵ اسفندماه) در کنفرانس خبری مشترک با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود اعلام کرد، دو طرف بر سر برقراری آتش‌بس در ادلب سوریه به توافق دست پیدا کرده‌اند؛ اما با این حال، از آن زمان گروه‌های تروریستی قریب به ۴۰ بار آتش‌بس در ادلب را نقض کردند.

ترکیه و روسیه توافق کرده‌اند که در طول بزرگراه M۴ سوریه یک کریدور امنیتی به عمق شش کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد شود.

ترامپ و اردوغان همچنین بر سر همکاری مشترک در پویش بین‌المللی مبارزه با کرونا توافق کردند.

در همین خصوص،‌ رئیس جمهور ترکیه روز شنبه همزمان با شدت یافتن سرعت انتشار کرونا در این کشور با صدور دستور لغو تمام پروازهای خارجی، از مردم خواست در خانه‌های خود بمانند و مقررات محدودیت ترددهای درون شهری را نقض نکنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.