حمید بختیاری کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: در صورت داشتن علائم تب و سرفه (مشکوک به ابتلای بیماری کرونا) برای مراقبت از دیگران نکاتی را باید رعایت کنیم.

او ادامه داد: در صورت داشتن سرفه و یا تب آرامش خود را حفظ کرده و بلافاصله به مرکز درمانی مراجعه کنید.

حمید بختیاری با بیان اینکه حداقل ۲ متر فاصله خود با دیگران را رعایت و از رفتن به سر کار خودداری کنید، افزود: در یک اتاق جداگانه و با تهویه مناسب اقامت و از حضور در جمع اعضای خانواده و دیگران خودداری کنید و تنها برای موارد ضروری از اتاق خارج شوید و تعداد دفعات خروج از اتاق را کاهش دهید.

او اضافه کرد: اطمینان داشته باشید محل‌هایی که شما و دیگر اعضای خانواده به طور مشترک از آن‌ها استفاده می‌کنید مانند آشپزخانه، حمام و دستشویی تهویه مناسب داشته باشند.

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: دیگران را از احتمال ابتلای خود به بیماری کرونا مطلع کنید، خجالت نداشته باشید و آن را ارزش تلقی کنید.

حمید بختیاری با بیان اینکه همه سطوح و شیرآلاتی که با آن در تماس بوده اید را به طور مکرر با الکل ۷۰ درصد ضدعفونی کنید، اضافه کرد: همچنین شیرآلات منزل را می‌توانید با یک لیوان وایتکس و ۹ لیوان آب بشویید.

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: محل‌هایی از اتاق که با آن‌ها در تماس بوده اید به طور مکرر با شوینده‌های معمول بشوئید و سپس با یک لیوان وایتکس و ۹ لیوان آب ضدعفونی کنید.

او اضافه کرد: از وسایل شخصی همچون ظروف و حوله جداگانه استفاده کنید، لباس‌های خود را جدا از لباس‌های دیگران بشویید و دست هایتان را به طور مکرر با الکل ۷۰ درصد ضدعفونی کنید.

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برای محافظت دیگران هیچ وقت ماسک را از صورت خود جدا نکنید.

حمید بختیاری با بیان اینکه تلاش برای ابتلا نشدن اعضای خانواده، همکاران و دیگران را در اولویت مراقبت از خود قرار دهید، افزود: از افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و سالمند دوری کنید و از کسانی که چنین شرایطی ندارند (بیماری‌های زمینه‌ای ندارند و سالمند نیستند)، کمک بگیرید.

او گفت: برای قطع زنجیره انتقال کروناویروس و سلامتی خود و اطرافیان در خانه بمانیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.