علیرضا بیگلری، صبح چهارشنبه در ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران، اظهار کرد: تقریباً از حدود ۲ ماه پیش از شروع اولین مورد کرونا در ایران، انستیتو پاستور طراحی روش‌های تشخیص را برای این ویروس شروع کرد. به رغم اینکه آن روزها دانش کمی داشتیم سعی کردیم بهترین روش درمانی را برای کشور طراحی کنیم.

وی افزود: در کمتر از ۱۰ روز بیشتر از ۶۰ آزمایشگاه در سراسر کشور راه اندازی شد و سعی کردیم یک شبکه واحد برای هماهنگی مسائل مربوط به این بیماری را داشته باشیم.

بیگلری ادامه داد: تحقیقات برای مقابله با این ویروس زمانی انجام شد که در دوران تحریم هستیم و این موضوع زحمت دوستان ما را بیشتر می‌کند.

رئیس انستیتو پاستور تصریح کرد: این شبکه ایجاد شده می‌تواند در روزهای آتی برای مقابله با هر تهدیدی در کشور به کار بیاید. در تمامی شهرهای ایران در چهارگوشه کشور آزمایشگاه‌هایی داریم که با یک پروتکل واحد و مشخص و منظم می‌توانند نسبت به شناسایی ویروس کرونا اقدام کنند.

وی گفت: آزمایشگاه‌های انستیتو پاستور در کشور به عدد ۹۰ رسیده و می‌توانیم حدود ۱۰ هزار تست به ظرفیت کشور اضافه کنیم و در نهایت به ۲۰ هزار تست در روز برسیم تا بتوانیم افراد بیشتری را غربالگری کنیم.

به گفته بیگلری، این دانش کاملاً بومی است و بیش از ۵۰ شرکت فناور آمادگی خودشان را برای تولید کیت اعلام کرده اند و از این تعداد ۵ مورد از ما تأیید گرفته اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.