به گزارش اسپوتنیک، «جو بایدن» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا طی بیانیه‌ای از دولت آمریکا خواست تا با توجه به شیوع ویروس کرونا، علیرغم اختلافات با دولت ایران تحریم‌های آمریکا علیه تهران را کاهش دهد.

بایدن گفت: در زمان‌های بحران جهانی، آمریکا باید رهبری کند. ما باید در پیشنهاد کمک به کسانی که در معرض آسیب یا خطر قرار دارند، پیشقدم باشیم. این همان چیزی است که همیشه بوده‌ایم و در میانه این همه گیری مرگبار که به هیچ مرزی احترام نمی‌گذارد آمریکا باید گام‌هایی اتخاذ کند که چه کاری می‌تواند برای کشورهایی که با این ویروس درگیر شده‌اند از جمله ایران پیشنهاد دهد، حتی اگر ما سلامتی مردم آمریکا را در اولویت قرار دهیم. دولت ترامپ با مانع شدن در مقابل دسترسی ایران به کمک‌های بشردوستانه، ظالمانه عمل کرده است.

وی در این بیانیه همچنین صدور مجوزهای گسترده به شرکت‌های تجهیزات پزشکی و دارویی و نیز تسهیل مسیر بانک‌های بین‌المللی، شرکت‌های حمل و نقل، نفت و بیمه‌ای برای فراهم کردن درمان‌های پزشکی را خواستار شده است.

بایدن افزود: علیرغم اختلافات بسیار زیادی که با دولت ایران داریم این اقدام صحیح و انسانی است که باید انجام دهیم. برای متوقف کردن موثر این همه گیری در تمام کشورها، نیازمند همکاری با یکدیگر هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.