ال پائیس گزارش داد، "آرانچا گونزالس لایا" وزیر امورخارجه اسپانیا در نشستی خبری در واکنش به اقدام ترکیه در توقف پرواز هواپیمای حاوی محموله تجهیزات تنفسی از چین به مقصد اسپانیا اعلام کرد، مادرید با وجود بهانه آنکارا مبنی بر نیاز احتمالی ترکیه به این تجهیزات در مقابله با کنترل ویروس کرونا در این کشور، انتظار دارد که در چند هفته آینده این محموله به اسپانیا ارسال شود.   

در حالی که این روزها با گسترش ویروس کرونا در کشورهای مختلف، دستگاه ها و تجهیزات تنفسی تبدیل به چالش اصلی دولت ها شده است، یک کارخانه نظامی در اسپانیا نیز برای کمک به جبران کمبود این تجهیزات، اقدام به تولید پنج هزار دستگاه تنفسی کرده است.

وزارت دفاع اسپانیا نیز روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که دو هواپیمای ارتش آلمان حاوی محموله ۵۰ تایی دستگاه های تنفس مصنوعی در پایگاه هوایی تورخون به زمین نشست.

سالوادور ایا وزیر بهداشت اسپانیا پیشتر با بیان اینکه اوج ابتلا به ویروس کرونا در این کشور در هفته اول ماه آوریل تخمین زده می شود، اعلام کرد، با وجود اقدام دولت برای خرید یک هزار و ۱۱۴ دستگاه تنفسی، اما این تجهیزات تا چند ماه آینده وارد نخواهند شد.

بنابر آخرین آمارهای رسمی از وزارت بهداشت اسپانیا تاکنون ۱۱۹ هزار و ۱۹۹ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۱۱هزار و ۱۹۸ نفر جان خود را از دست داده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.