خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز شنبه گزارش کرد،  «کمیته اجرایی بیانیه مشترک دو کره برای پیشبرد وحدت دو کشور» در بیانیه خود آورده است که تحریم‌های سازمان ملل و آمریکا در چنین شرایطی برای این کشورها خطرآفرین شده است. 

کمیته می‌افزاید که این کشورها در تلاش هستند با همه توان ویروس کرونا را مهار کنند اما همزمان تحت فشارهای شدیدی از ناحیه تحریم‌های آمریکا قرار دارند. 

کمیته ادامه می‌دهد نه تنها باید اجازه داد تا انواع و اقسام کالاهای پزشکی و دارویی در این شرایط در اختیار عراق،  ایران و کره شمالی قرار گیرد، بلکه باید تمام تحریم‌ها علیه آن‌ها برداشته شود. 

بنا به این بیانیه، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشورها طبیعتا توان آن‌ها را برای مبارزه با کرونا کاهش داده است و این مخاطرات جدی برای شهروندان آن‌ها ایجاد می‌کند. 

این تشکیلات سازمانی از دولتمردان آمریکا از جمله وزیر خارجه آن کشور که می‌گوید تحریم‌های سازمان ملل باید علیه این کشورها برقرار باشد، انتقاد کرده و چنین راهبردی را کاملا غیرمنطقی توصیف کرده است. 

این کمیته که مسئول اجرای بیانیه مشترک دو کره است که سران وقت آن‌ها در ۱۵ ژوئن سال ۲۰۰۰ امضا کردند از کره جنوبی نیز خواسته است تحریم‌ها علیه کره شمالی را متوقف کند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.